Canals

La filosofia del minimalisme

KTM ha aplicat el principi del menys és més per acostar el seu model més versàtil a la gamma «supermotard». Menor pes, volum, consum i emissions, a canvi de més efectivitat i agilitat

Els temps canvien i fins i tot KTM, marca esportiva per excel·lència, ha decidit evolucionar els seus models més esportius i transgressors dotant-los d'una aurèola de contenció i racionalitat. L'alta velocitat i la conducció eminentment esportiva queden cada vegada més reservades als circuits tancats, i és per això que la marca austríaca acosta els models naked al concepte supermotard. Motos amb una posició al manillar més còmoda i natural, amb una facilitat de conducció total i que ofereixen una versatilitat d'utilització excepcional, tant en situacions de trànsit dens a les ciutats com en qualsevol carretera de muntanya repleta de revolts.

Sota aquestes premisses, KTM ha creat la Duke més supermotard de la seva història, però mantenint alhora el millor de la vessant naked pròpia de la seva antecessora, com ara unes dimensions d'allò més compactes –amb una distància entre eixos força continguda– i un seient ampli, còmode i situat a una altura no molt elevada respecte del sòl. El resultat és el que qualificaríem com una pura essència KTM: una moto precisa, ràpida i molt àgil, i que tramet una sensació de seguretat elevadíssima en el moment de realitzar qualsevol canvi de direcció, per ràpid i brusc que sigui.

El factor fonamental per aconseguir tot aquest conjunt de bones maneres és una part de cicle molt ben estudiada i altament esportiva, amb una perfecta centralització de les masses i un repartiment de pesos d'allò més equilibrat, de 50/50. A més, les suspensions –firmades per WP– són més suaus i fines, per trametre comoditat i més sensacions al conductor. I el pes del conjunt és de només 150 quilos en sec, una xifra que no deixa de sorprendre si es té present que ens referim a una moto de més de 600 cc.

Més autonomia.

L'augment fins a 13,8 litres de la capacitat del dipòsit de gasolina i la reducció del consum –i, per tant, de les emissions– fan que aquesta nova Duke tingui una autonomia força superior respecte de la versió anterior, que tenia aquí un punt per millorar. Pel que fa a l'equipament, destaca per damunt de tot el nou sistema de frenada ABS Bosch 9M. I també el de gestió electrònica amb tres modes d'utilització: estàndard, esport i confort, regulables a través d'una menuda rodeta situada sota el seient.

MOTOR:
Monocilíndric. 690 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
70 CV a 7.500 rpm.
PARELL:
69 Nm a 5.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Multitubular, en acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 43 mm / Monoamortidor amb articulació Pro-Lever.
FRENS:
Doble disc 320 mm / Disc 240 mm.
ALTURA DEL SEIENT:
0,835 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,466 m.
PES:
150 kg.
PREU:
7.370 euros.
WEB:

Motor enèrgic i respectuós

L'espectacular KTM Duke llueix amb orgull un motor dotat d'accelerador Ride-by-Wire i que exhibeix unes poderoses xifres de potència i parell que revelen que aquesta moto és d'allò més completa i competitiva, amb una excepcional relació entre pes i potència de 2,29 quilos per cavall. Tot i això, l'optimització del motor aporta un plus. I és que aquesta vegada KTM ha deixat aparcada la que seria estrictament la força bruta i ha buscat com reduir el consum de gasolina, fins a arribar a un 8% menys. Amb la millora de la combustió, la 690 Duke supera amb escreix les restrictives normatives Euro 4 i Euro 5.

Acollidora en tot moment

Una de les principals novetats d'aquest model és l'ergonomia. I és que el nou seient, de doble altura i 30 mm més baix que en la versió anterior, proporciona una superior comoditat tant al conductor com al passatger. La zona inferior de l'esquena del conductor queda més baixa i les cames no han d'estar tan doblegades. La postura del tronc és més rectilínia i permet més llibertat de moviments als braços, factor en què també intervé la bona amplada del manillar d'alumini. El control de la moto segueix sent excepcional i l'increment de comoditat no es contradiu gens amb la pràctica d'una conducció dinàmica i esportiva.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.