Canals

Nascuts amb vocació de líder

Amb els C 600 Sport i 650 GT, que es preveu que arribin al març, BMW no s'està absolutament de res i s'estrena en el segment dels maxiescúters dirigint una ofensiva directa i frontal a les actuals jerarquies de la gamma alta d'aquesta mena de vehicles

BMW ha fet un pas més amb la creació del seu primer maxiescúter, que presenta en dues versions, l'esportiva C 600 Sport i la més luxosa, versàtil i viatgera C 650 GT. Comparteixen motor i part de cicle i es diferencien per la carrosseria i l'equipament. El C 600 Sport, d'aspecte més estimulant i dinàmic, tindrà el seu públic entre els àvids de fer-se veure. Els 0,810 m d'altura del seient fan que la posició al seu manillar sigui dominant. El GT, en canvi, és més discret i alhora més elegant i adient per a les persones que opten per un vehicle més còmode i pràctic, més adequat per circular en companyia i més efectiu quan es tracta de viatjar. En aquest cas, el seient és 3 cm més baix. Altres diferències les trobem en la pantalla, amb ajustament mecànic –tres posicions– en la versió Sport o electrònic en el cas del GT. Els intermitents queden integrats a la carrosseria de l'Sport, mentre que en el GT estan situats en els miralls. I com que el volum de càrrega sota el seient del GT –60 litres– és superior al de l'Sport, BMW ha previst per a aquest el denominat Flex Case, compartiment d'altura variable que permet augmentar la capacitat segons les necessitats.

Un i l'altre reflecteixen perfectament el toc de BMW en disseny i qualitat. I tot i la diferència conceptual dels maxiescúters, mostren una semblança realment sorprenent amb altres models de moto convencionals de la marca alemanya. Sota tan belles carcasses hi ha una part de cicle pensada per oferir una extraordinària seguretat i estabilitat a alta velocitat i també una característica maniobrabilitat, sobretot en ús urbà i en revolts tancats. D'aquí el xassís híbrid de tubs d'acer i peces d'alumini –amb punt de gir coaxial– en el suport del basculant. I per augmentar la rigidesa del conjunt, el motor actua com a element autoportant. La forquilla davantera és invertida i el monoamortidor posterior, horitzontal i ancorat al basculant per la zona esquerra. Les llandes, de 15 polzades, i els pneumàtics, de generosa amplada, augmenten l'adherència a l'asfalt.

MOTOR:
Bicilíndric. 647 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
60 CV a 7.500 rpm.
PARELL:
66 Nm a 6.000 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
REFRIGERACIÓ:
Líquida.
CANVI:
Automàtic CVT.
XASSÍS:
Tubs d'acer i zona posterior d'alumini.
SUSPENSIONS:
Forquilla invertida 40 mm / Monoamortidor.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,591 m.
PES:
249 kg (Sport) / 261 kg (GT).
WEB:

El motor ideal per a un maxiescúter

Aquests rutilants maxiescúters de BMW comparteixen la mateixa base motriu, un bicilíndric en línia de 647 cc amb transmissió contínua variable (CVT). La bancada del propulsor s'ha inclinat 70 graus cap endavant per poder encabir-lo a la zona més baixa possible de la moto i així reduir al màxim el centre de gravetat en benefici de l'estabilitat i la maniobrabilitat. Aquest motor ofereix un comportament sedós però enèrgic i permet arribar a una velocitat màxima de 175 km/h. I és molt respectuós amb el medi ambient, ja que la seva xifra de consum a una velocitat constant de 90 km/h és de només 4,4 litres de gasolina cada 100 km. Emet una sonoritat molt característica gràcies a la regulació de determinats elements interns com ara l'encesa i els arbres de compensació, a més de l'acurada feina realitzada en un escapament d'acer inoxidable molt curt i dotat de sonda lambda.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.