Canals

Racional i amb personalitat

Amb el nou Fly, Piaggio proposa un escúter fàcil de conduir i maniobrable en ciutat, ben dotat d'estil i d'allò més econòmic en consum i manteniment

Ja se sap que la tradició i la modernitat poden ser conceptes absolutament compatibles. I Piaggio ho torna a demostrar amb el nou Fly, un funcional escúter inspirat en els de mides superiors, que té com a finalitat fer conèixer arreu del planeta l'elegància de l'estil italià. En aquest sentit, només cal fixar-se en detalls distintius com ara la mena de corbata negra que adorna la part frontal, la peculiar forma triangular del llum o la punxeguda part posterior, que inclou un estilitzat portapaquets i el grup òptic que engloba intermitents i llum.

A la seva forta personalitat, el Fly hi afegeix facilitat d'utilització i sentit pràctic. D'aquí unes dimensions compactes que el fan ser d'allò més maniobrable en ciutat; seient de dues places en posició molt baixa –perquè tothom pugui posar fàcilment els peus a terra–, cavallets central i lateral –amb sensors de motor aturat, per a una major seguretat– i àmplia plataforma sota la qual hi ha el dipòsit de gasolina, una solució que permet alliberar espai sota el seient i encabir-hi dos cascos tipus jet.

El xassís, en tubs d'acer reforçat, és completament nou i la seva rigidesa reverteix en la precisió de conducció. I pel que fa al motor de 125 cc, presenta entre les seves característiques fonamentals la distribució mitjançant tres vàlvules –dues d'aspiració i l'altra d'escapament–, la creació més recent del departament d'investigació de Piaggio. Segons la marca italiana, amb aquest propulsor n'hi ha prou amb un litre de gasolina per recórrer 50 quilòmetres a una velocitat constant de 50 km/hora. Com a resultat d'un acurat estudi per reduir friccions internes i millorar la dinàmica dels fluids, aquest motor està preparat per ajustar-se a les futures i restrictives normes d'emissió de gasos contaminants. I per rebaixar les despeses de manteniment, els intervals s'han ampliat fins als 10.000 km.

MOTOR: Monocilíndric. 124 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 8,9 kW a 8.250 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. REFRIGERACIÓ: Aire. ENGEGADA: Elèctrica. CANVI: Variador automàtic CVT. XASSÍS: Tub d'acer. SUSPENSIONS: Forquilla telescòpica 32 mm / Monoamortidor hidràulic. FRENS: Disc de 220 mm a cada roda. LLARGADA: 1,850 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,345 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,760 m. PREU: 2.399 euros. WEB: www.es.piaggio.com.

També amb motor de 50 cc i quatre temps

Del nou Piaggio Fly també n'hi ha una versió amb motor de quatre temps i 49,9 cc (1.722 euros). Estèticament no canvia gens ni mica respecte del de 125 cc, ni tampoc les dimensions de les llandes i pneumàtics, ni les suspensions. Els més observadors, però, sí que es fixaran que el fre del darrere és de tambor (140 mm). Aquest propulsor acredita les mateixes prestacions que un de la mateixa cilindrada de dos temps però la distribució mitjançant quatre vàlvules decanta la balança al seu favor quan es tracta de mesurar consum de gasolina i emissions.

Tant en aquesta versió com en la de 125 cc, Piaggio proposa uns accessoris de tipus pràctic, com ara el bagul on hi cap un casc integral i, amb vista a aquesta època de l'any, un parabrisa, la protecció impermeable per a les cames i la lona de color negre per protegir l'escúter en cas d'haver-lo de deixar a la intempèrie.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.