Canals

Quin gran canvi!

Toyota ha rejovenit a fons l'Auris actuant en tres apartats fonamentals: estètica més agressiva, conducció més dinàmica i nivell d'acabats envejable. Tot sota l'empara de motors d'òptim rendiment i la versió híbrida

Toyota ha decidit donar un nou i ferm impuls a l'Auris, un dels seus cotxes més versàtils. Un model reconegut per les seves bones proporcions i capacitat interior però que, tal com afirmen els responsables de la marca japonesa, necessitava evolucionar perquè inevitablement se li notava el pas del temps. Un dels canvis més notables i de bon apreciar és l'aparença. Al nou Auris se'l veu més elegant, esportiu i contundent. El nou disseny no només ha millorat l'aerodinàmica (Cx de 0,277), sinó que també ha fet incrementar la llargada de la carrosseria en tres centímetres –sense variar la distància entre eixos– i reduir-ne l'altura en 5,5 cm. La nova estètica queda ben refermada per un frontal àgil i audaç amb fars de concepte Keen Look i llums diürnes de LED. Al lateral se'l veu més perfilat i les superfícies còncaves i convexes de la part posterior queden rematades amb uns grups òptics que atorguen més força a tot el conjunt.

Si vist des de fora el nou Toyota Auris transmet més dinamisme i elegància, l'interior ha anat un xic més enllà per oferir més espai, harmonia visual, millor tacte i comoditat. Gràcies sobretot als nous materials utilitzats –una mica més vistosos– i a una disposició més ben integrada. El conductor se sent en un entorn més esportiu, ja que l'altura del seient és menor i el volant queda en posició més vertical perquè té un angle diferent respecte de la columna de direcció. Tot i que la distància entre eixos és la mateixa que abans i el sostre és més baix, la capacitat del maleter ha augmentat en 30 litres i arriba als 360 en configuració normal. I la versió híbrida no n'és cap excepció, perquè la bateria queda situada sota els seients posteriors i no altera gens l'espai de càrrega.

Més dinàmic en tots els sentits.

El bon fer dels enginyers de Toyota queda perfectament palès en el nou Auris. I és que han refermat el compromís d'oferir un cotxe més esportiu i de millors sensacions. La carrosseria ha guanyat rigidesa i ha perdut pes, la qual cosa repercuteix positivament en la rebaixa del punt de gravetat i millora de l'estabilitat. I el confort ha anat a més. En aquest conjunt de bones aptituds també hi tenen a veure la revisió de les suspensions –la davantera McPherson i la posterior, d'eix de torsió pel motor 1.4 D-4D i multibraç en totes els altres–, l'adaptació de la direcció assistida EPD a la nova configuració del xassís i la minimització de sorolls i vibracions.

MOTOR DE GASOLINA: 1.6 VVT-i:
1.598 cc. 132 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 5,9 l/100 km. CO2: 138 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.4 D-4D:
1.364 cc. 90 CV i 205 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 99 g/km.
2.0 D-4D:
1.998 cc. 124 CV i 310 Nm. Consum mitjà: 4,3 l/100 km. CO2: 112 g/km.
VERSIÓ HÍBRIDA: 1.8 VVT-i:
1.798 cc. 136 CV i 142 Nm. Consum mitjà: 3,8 l/100 km. CO2: 87 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,275/1,760/1,460 m.
PREU (inclòs descompte PIVE):
De 15.750 euros (130 Active) a 22.200 euros (Hybrid Advance).
WEB:

Tres motors lògics i un conjunt híbrid estel·lar

Toyota ha reduït a 109 g/km la mitjana d'emissions de CO2 en la gamma del nou Auris. Aquesta comprèn versions amb motor de gasolina VVT-i 1.6 de funcionament fi i silenciós, i dos turbodièsel D-4D: l'econòmic 1.4 i el 2.0, que ofereix unes sensacions gratament esportives. El punt culminant de tecnologia el té la versió Full Hybrid, que combina un motor de gasolina 1.8 VVT-i amb un propulsor elèctric HSD. Entre tots dos generen 136 CV, permeten accelerar de 0 a 100 km/h en 10,9 segons i arribar als 180 km/hora. Tot això amb una xifra rècord d'emissions en el segment C, només 87 g/km de CO2 en cicle combinat. I, per suposat, l'Auris també pot circular en mode únicament elèctric, sense soroll ni emissions. Toyota preveu que la versió Full Hybrid suposarà una tercera part de les vendes del nou Auris i que la resta de comandes es repartirà a parts iguals entre les versions de gasolina i dièsel.

Diversitat

Tots els motors tèrmics del nou Auris es complementen, de sèrie, amb canvi manual de sis marxes, mentre que la versió híbrida incorpora transmissió automàtica d'engranatge planetari. Opcionalment, la versió de gasolina pot anar dotada de canvi automàtic Multidrive, mentre que la dièsel de 90 CV pot disposar de transmissió Confortdrive, també automàtica.

Molt ben equipat

Toyota ha dotat el nou Auris d'un notable equipament de sèrie. Tots tres nivells, Live, Active i Advance tenen climatitzador, control d'estabilitat i llums de dia de LED. El sistema multimèdia Toyota Touch és de sèrie a l'Active, i l'Advance disposa de fars de xenó, control intel·ligent dels llums de carretera i assistència en aparcament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.