Opinió

La contra

Més que un endoll

Barcelona estrena la primera estació intel·ligent per recarregar motos elèctriques, fruit de l'acord entre l'Ajuntament i l'empresa Mobecpoint

Per molta consciència ecològica que es tingui, més val que ens posin les coses fàcils. És per això que, en un intent per aconseguir que per Barcelona circulin més de les 50 motos elèctriques actuals, ahir es va estrenar a la ciutat el primer centre de recàrrega intel·ligent. L'estació pot alimentar fins a sis vehicles alhora i s'hi pot reservar dia i hora, i modificar el temps de recàrrega a través del mòbil o internet. El sistema també permet que l'usuari rebi un missatge via correu electrònic o telèfon quan el procés hagi finalitzat i saber amb antelació, gràcies als mateixos mitjans, si hi ha endolls lliures.

Barcelona disposa actualment de 136 punts de recàrrega de motos i cotxes elèctrics (91 de soterrats i 45 en superfície) però el que es va estrenar ahir a la confluència del carrer Llull amb Bac de Roda, dirigit exclusivament a les dues rodes, és el primer que aporta aquest valor afegit.

L'empresa catalana Mobecpoint és la mare de la criatura. La firma s'ha aliat en aquesta aventura amb l'Ajuntament de Barcelona i les companyies Iberdrola i Schneider Electric. El passeig Joan de Borbó acollirà la propera estació intel·ligent de Mobecpoint, tot i que els plans de la firma inclouen la instal·lació de més de 15 estacions en diversos punts de la ciutat. Segons va destacar ahir el regidor d'Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona, Francesc Narváez, l'energia serà gratuïta fins al 2012.

Segons dades del consistori, ja s'han entregat una seixantena de targetes de recàrrega. Es poden adquirir gratuïtament a l'oficina Live, situada al districte del [email protected] El projecte Live és la plataforma que impulsa el vehicle elèctric a la ciutat. Com van destacar ahir els protagonistes de la iniciativa, les motos poden ser un bon camp de proves per a la mobilitat sostenible, ja que a Barcelona n'hi circulen més de 300.000.

El debat energètic que la crisi ha tornar a posar sobre la taula, a més, pot afavorir aquest mercat. Com va recordar ahir el primer tinent d'alcalde, Jordi William Carnes, potenciar el vehicle elèctric “ja no és un tema de disseny i de ser moderns sinó que és un tema econòmic, ja que si no reduïm la factura energètica tindrem un problema estructural crònic”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.