Sanitat admet que potser s'està exagerant una mica amb la grip A
Els col·legis de metges diuen que les «epidèmies de por» es creen sempre per interès
Els metges consideren que s'està creant una alarma i una angoixa exagerades al voltant de la grip A. Si dimarts el Consell General de Col·legis Mèdics (OMC) denunciava a través d'una nota que, segons la seva opinió, s'està creant una alarma i una angoixa exagerades al voltant de la grip A, ahir el president d'aquest organisme, Juan José Rodríguez Sendín, va anar més enllà. En roda de premsa, Rodríguez Sendín va dir que l'Estat espanyol, segons la seva opinió, es troba immers en una «epidèmia de por» causada per una «malaltia fantasma» que s'està combatent mitjançant «respostes exagerades». Rodríguez Sendín no va descartar la possibilitat que hi hagi «interessos econòmics, i fins i tot polítics» rere la pandèmia, com passa amb totes les «epidèmies de por». Tot i això, va voler insistir en el missatge de «tranquil·litat» transmès per les autoritats sanitàries espanyoles en afirmar que «Espanya disposa d'especialistes» capacitats i que, per tant, «no cal preocupar-se».
La ministra va admetre que potser s'està exagerant una mica al voltant de la grip A, en la roda de premsa que va oferir al final de la reunió que va mantenir amb el titular d'Educació, Ángel Gabilondo, i les associacions de pares i mares. Aquestes es van mostrar tranquil·les per l'inici del curs escolar, en considerar que estan en bones mans. També es van mostrar d'acord amb què els col·legis es mantinguin oberts encara que hi hagi casos de grip A, en considerar que el més important en aquests casos és aplicar el sentit comú.
La UGT informarà les empreses
El secretari de política sindical d'UGT Catalunya, Camil Ros, va informa ahir que el sindicat formarà un centenar de persones perquè aconsellin les empreses catalanes com seguir el protocol establert pel govern per fer front al virus de la grip A. Entre altres mesures, la UGT proposarà a les empreses la creació d'una comissió de salut i higiene que faci un seguiment del virus en el lloc de treball «tant si hi ha afectats com si no», va dir Ros, perquè registri l'evolució de la pandèmia i, posteriorment, n'informi al sindicat, que s'encarregarà del registre de dades. L'objectiu del sindicat, va explicar Ros, és controlar la propagació del virus per garantir la salut de les persones al seu lloc de treball. En aquest sentit, la UGT ha demanat a les empreses que, en cas que calgui, pactin amb els treballadors afectats unes condicions de treball més flexibles, consensuades amb el comitè d'empresa, i que en cap cas haurien de servir perquè l'empresa o els treballadors «s'aprofitin» de la situació. Al marge dels plans d'actuació que estableixin les mesures d'emergència en cas de pandèmia de grip, el sindicat informarà sobre els consells per a la prevenció com ara la neteja de superfícies i equips de treball de forma freqüent, una correcta ventilació del lloc de treball i proporcionar als treballadors productes per a la higiene de les mans.
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 03-09-2009, Pàgina 17
- El Punt. Barcelona 03-09-2009, Pàgina 17
- El Punt. Camp de Tarragona 03-09-2009, Pàgina 17
- El Punt. Comarques Gironines 03-09-2009, Pàgina 18
- El Punt. Penedès 03-09-2009, Pàgina 17
- El Punt. Maresme 03-09-2009, Pàgina 17
- El Punt. Vallès Occidental 03-09-2009, Pàgina 17