Àngel Quintana

Àngel Quintana

Mirador

Allò que amaga la ficció

A vegades, és molt interessant veure quins són els jocs de miralls que s’estableixen entre vida i ficció i veure quin pot ser l’abast dels seus reflexos. Annette de Leos Carax ha estat una de les...

Mirador

La prova pilot de la represa

Durant molt de temps el Festival de Canes ha estat considerat com el segon esdeveniment mediàtic amb més mitjans acreditats del món, després dels Jocs Olímpics. No sé si encara ocupa aquest lloc,...

Mirador

Silencis trencats al País Basc

En el llibre, Los amnésicos: historia de una família europea, Géraldine Schwarz parla de com les ferides morals del nazisme ressonen en la història alemanya recent. L’autora es centra en la seva...

Mirador

Josep Bartolí i la memòria dels camps de l’exili

El 14 de febrer de 1939, Josep Bartolí, dibuixant, sindicalista i membre del comissariat de l’POUM, va travessar la frontera espanyola cap a l’exili a França. Va haver de malviure en set diferents...

Mirador

Compartir paraules en temps estranys

Fa pocs dies vaig llegir un article on es plantejava la hipòtesi de què hauria passat si aquest virus hagués arribat vint anys abans. Com podeu suposar l’article feia un elogi del teletreball, la...

Mirador

Zombis de la guerra civil

En temps de pandèmia, el festival de Sitges es va inaugurar amb Malnazidos de Javier Ruiz Calderas y Alberto del Toro. La pel·lícula vol ser una barreja entre Malditos bastardos de Quentin Tarantino...

Mirador

Viure com a Crist de Pasolini

Deia que no li agradava massa explicar-ho, però ho havia explicat més de deu mil vegades. Enrique Irazoqui tenia 19 anys, era fill de mare italiana, i el Sindicat Universitari de Barcelona va enviar-lo...

L’APUNT

Un model a la deriva

En les nominacions als Oscar han passat coses molt estranyes que certifiquen que la fàbrica de somnis va a la deriva i no sap com afrontar el futur. Entre les favorites hi ha Roma, que és de parla no...

Mirador

El testament poc difós de Claude Lanzmann

La mort, el 5 de juliol passat, de Claude Lanzmann no és la mort d’un cineasta, sinó la mort d’una de les figures claus del segle XX. Lanzmann no va crear només un documental excepcional, Shoah...