Jordi Bordes Castells

Jordi Bordes Castells

L’APUNT

‘L’1-O’, el film; o ‘Alcarràs’, el llibre

Diuen que Albert Espinosa va presentar com a guió teatral ‘El mon groc’ al Lliure fa una pila d’anys i li van recomanar que el convertís en llibre. Des de llavors, el dramaturg de Los Pelones signa...

L’APUNT

Més dansa l’any vinent per Catalunya

En temps de venda de petards i coets, els grans equipa ments públics (Liceu, TNC, Lliure i Mercat de les Flors) ja han presentat la seva temporada. I s’han obert les ofertes dels abonaments. Pràcticament...

Crítica
teatre

El termòmetre esclata

Mercuci és qui posa el sentit comú en aquesta tragèdia romàntica, d’una violència que es remunta a la nit dels temps dels Montagú i els Capulet. La versió que dirigeix David Selvas sap agafar...

Crítica
teatre

I les ales?

Estrenada al Temporada Alta de la tardor passada, els raonaments topen amb l’argumentari d’Els angels no tenen fills que fa petar el sistema: Emergeix una variable que el sistema no està preparat....

L’APUNT

Els espectadors són bugies de combustió

Deia Peter Brook que només hi ha teatre si algú s’ho mira, des de fora. El públic és un element indispensable per al fet creatiu. Perquè n’és el receptor. Com en un motor de combustió ple de...

L’APUNT

Potser es tracta de superar el plor

La Cooperativa La Murga es preguntarà divendres des de quan el concepte “sector cultural” coarta les llibertats individuals en unes jornades a la Lleialtat Santsenca. També es pregunta si la gent...

Crítica
teatre

Una confessió reveladora, una mort quasi plaent

Les veritats més lúcides necessiten respirar intimitat. El personatge de Licaó mira de fi a fit als 12 espectadors que l’atenen. Ell està reclinat, entre cartrons, en plena catarsi. A punt de revelar...

L’APUNT

Una ‘ceguesa’ que visibilitza el TNC

El 1996 es va fer la primera producció a la Sala Tallers del TNC, d’això en fa més de 25 anys. Doncs es podria dir que, fins avui, no es produeix la primera estrena del TNC fora de Les Glòries. Aquest...

Crítica
teatre

Intel·ligent massa fina per a massa crèdula

La comèdia de Cristina Clemente i Marc Angelet sap maniobrar bé per assegurar que el pa els surti cruixent de l’obrador. Es riuen del patetisme dels personatges (que tenen tant d’humans com els espectadors)...