Deu anys portant la música als carrers de Vila-seca

Ni la pluja ni el futbol van perjudicar l'èxit artístic de la Fira de Música al Carrer

Entre la cinquantena d'espectacles que s'han presentat en aquesta edició de la Fira de Música al Carrer de Vila-seca, per una banda s'ha pogut constatar l'auge del folk rock amb sons acústics i un cert sentit naïf de la música, mentre que per l'altra banda els grups que es dediquen a la fusió i al mestissatge sembla que han caigut en un cercle repetitiu i sense idees noves. La nova cançó d'autor en català gaudeix d'un bon estat de salut mentre que les propostes de pop rock cerquen camins nous per explorar.

La jornada de divendres es va inaugurar amb l'espectacle Càndida memòria que amb la veu de Rocío Romero va treure del bagul dels records els cuplets de la compositora olotina Càndida Pérez en un intent reivindicatiu entre entranyable i carrincló. Poc després, a la plaça de les Voltes i després d'ensopegar amb una actuació sorpresa del grup La Pegatina, els mallorquins Tiu intentaven convèncer-nos dels lligams que hi ha entre la música i la gastronomia.

Més ben parada va sortir la proposta de Sabina Witt i Juan Pablo Balcázar, que van mesclar jazz amb literatura passant per la convincent i expressiva veu de Sabina sobre textos de Cortázar i Goethe. Molt més difícil de definir i d'assimilar era el concepte de música aquàtica que presentaven els Selva de Mar a l'escenari de L'Oficina. En canvi sí que va tenir força la proposta de la nord-americana establerta a Barcelona Amanda Jayne i la seva banda que tant podia acostar-se a Tom Waits com a Pascal Comelade, al cabaret berlinès i a la música balcànica.

El projecte de Ramón Rodríguez (líder dels Madee) en solitari amb el nom de The New Raemon es va convertir en la proposta més interessant de la primera jornada d'aquesta fira. Acompanyat amb una banda més que solvent, Ramón va desgranar les cançons del seu celebrat debut A propósito de Garfunkel i del mini-LP La invasión de los ultracuerpos i fins i tot va avançar alguna nova composició del disc que enregistrarà la tardor que ve.

La jornada de dissabte sí que va tenir un enemic gairebé impossible de superar: un Madrid-Barça en aquest final trepidant de lliga és un obstacle de què qualsevol altra proposta en el mateix horari es ressenteix. Però en el cas de la Fira al Carrer de Vila-seca els grups que van coincidir van saber resistir força bé.

Grups com ara Élena, que va presentar les cançons del disc Un cafè, setanta matins, els Naltrus, que jugaven a casa seva, i una curiosa banda de tribut als acudits de l'humorista Eugenio en clau de blues anomenada Elsa Benaquel i els Blues que Diu, van atrapar la seva porció de públic que no era davant d'un televisor seguint el partit, mentre els carrers quedaven buits. Abans, però, El Petit de Cal Eril va destapar el pot de les essències d'indie-folk naïf i infantil mentre que Anna Roig i l'Ombra de Ton Chien es van descobrir com una agradable proposta de pop d'essència francesa. Le Petit Ramon, U_mä, Els Amics de les Arts i els ritmes jamaicans de Soweto van ser altres propostes interessants que va oferir la nit de dissabte.

Avui, diumenge, la fira tancarà la primera dècada d'història amb una programació basada principalment en la cançó d'autor amb el solsoní Roger Mas al capdavant presentant Les cançons tel·lúriques després de l'èxit que va assolir la setmana passada en la presentació a L'Auditori de Barcelona. També es podrà assaborir la proposta dels mallorquins Oliva Trencada i les cançons de la lleidatana Meritxell Gené. L'orquestra de carrer del Camp de Tarragona Bandarra Street Orkestra posarà punt final a la fira amb un espectacle itinerant pels carrers de Vila-seca.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.