Cinema

Veritats secretes

Julio Medem teixeix una història familiar de passions, mentires i tragèdies a ‘El árbol de la sangre’, amb Úrsula Corberó, Álvaro Cervantes i Najwa Nimri

El director de ‘Tierra’ relata 25 anys de vida de 14 personatges en un ambiciós entramat narratiu

El viatge que dos joves interpretats per Úrsula Corberó i Álvaro Cervantes emprenen a un caserío basc amb l’objectiu de deixar escrita la seva història familiar destapa un enrevessat complex de secrets molt ben guardats i amb la màfia georgiana com a rerefons. Aquest és el fil de l’última pel·lícula de Julio Medem, El árbol de la sangre, molt ambiciosa des d’un punt de vista narratiu i a través de la qual el cineasta guipuscoà –autor de produccions com Tierra (1996) Lucía i el sexo (2001) i La pilota basca (2003)– relata 25 anys de la vida de 14 personatges, set dels quals principals, tot servint-se de les eines simbòliques que li són habituals. “El repte consistia a fer una pel·lícula amb forma d’arbre, explicar una història d’amor que, a la vegada, conté moltes branques, moltes vides i moltes històries d’amor, passió, gelosies, mentires i tragèdia”, revela Medem en declaracions a Efe.

El árbol de la sangre, coproducció catalana, transcorre entre el País Basc, la Costa Brava, Madrid, Andalusia i Alacant i, entre els seus protagonistes, té Daniel Grao, Joaquín Furriel, Patricia López Arnaiz, Maria Molins, Emilio Gutiérrez Caba, Luisa Gavasa, Josep Maria Pou, Ángela Molina i Najwa Nimri, amb qui el director torna a treballar després de Los amantes del círculo polar i Lucía y el sexo. Les vaques, com ja passava en el seu debut (Vacas, 1992), juguen també un paper rellevant. “Em moc per allò simbòlic; el primer que llança alguna cosa és l’inconscient, i quan m’atrau allò que pugui contenir, em poso a buscar-lo. Em passa amb les vaques i altres icones, tinc un seguit de símbols que prefereixo no explicar ni analitzar.”

Tot i la intenció dels personatges que encarnen Corberó i Cervantes de no posar “res de política” en el seu relat familiar, les tensions, també, en aquest aspecte sobresurten en alguns moments de les dues hores i quart que dura el film.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona