Cinema

Crítica

cinema

Poliamor cap a la llum

Després d’acceptar l’encàrrec de Jackie, que reconstrueix com la vídua de John F. Kennedy va crear una llegenda entorn del seu marit assassinat, Pablo Larrain ha tornat a Xile, però no per abordar novament la història recent del seu país (sobretot la dictadura de Pinochet i la seva herència, tal com ha fet a Tony Manero, Post-Mortem i fins El club, però també el pes d’una figura com Neruda, que desmitifica en el film homònim del 2016) mostrant-ne la seva sordidesa amb un distanciament polític amb el qual sembla, de fet, voler furgar més aviat en la sordidesa humana. Amb Ema s’instal·la en el present, rodant a la bella ciutat de Valparaíso, per seguir una jove ballarina que, turmentada per haver retornat un nen adoptat, fa un viatge d’alliberament, d’autoafirmació i de reconciliació amb ella mateixa i el món a través d’una experiència poliamorosa. O un viatge cap a la llum amb la presència simbòlica del foc.

Tal com Neruda i Jackie, Ema està construïda amb una fragmentació narrativa que, en el seu cas, crea una certa incertesa temporal. La seva atmosfera onírica també fa dubtar sobre què és real o què és una projecció mental de l’omnipresent protagonista, interpretada per Mariana di Girolamo, que Larrain sembla filmar amb una fascinació que, a més de fer-ho a la resta de personatges o només presències, vol imposar a l’espectador. Al principi tot és molt esquinçat i agressiu, amb diàlegs que semblarien d’una Yerma moderna que li diu “porc infèrtil“ i “condó humà” a la seva parella, un coreògraf més gran (Gael Garcia Bernal) del qual, per retrobar-s’hi, s’ha d’alliberar. I és així que, mentre també exerceix la seva seducció en una parella molt determinada, s’integra en un grup de noies que, en contra del coreògraf guru, afirma que el regaetton és el súmmum de l’alliberament del cos de la dona. Començant com un drama recargolat, Ema sembla al final una comèdia poliamorosa. Un retrat feminista de les joves actuals? Més aviat una fabulació cool capritxosa i suposadament transgressora.

Ema
Director: Pablo Larrain. Intèrprets: Mariana Di Girolamo, Gael García Bernal, Santiago Cabrera
Chile, 2019


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Barcelona, paisatge i personatge

Barcelona
solidaritat

La campanya Girem full! assoleix 1.037 hores de recerca contra el càncer fomentant la lectura

barcelona
cinema

J. A. Bayona serà membre del jurat del 77è Festival de Canes

BARCELONA
porqueres

La Principal de Porqueres tindrà una placa al parc Manel Saderra i Puigferrer

porqueres
música

Billie Eilish actuarà al Palau Sant Jordi el 14 i el 15 de juny de 2025

barcelona
42 edició de comic barcelona

A la recerca de nous lectors de còmic

Barcelona
Crítica
música

Incògnites del Misteri

GIRONA
Cultura

Mor C.J Sansom, escriptor escocès de novel·les de suspens

art

L’entrada al Museu Picasso de Barcelona serà gratis tots els dijous, divendres i dissabtes al vespre

barcelona