cultura

Pey al cercle vermell

L’artista i poeta tarragoní Marcel Pey inaugurarà demà ‘The Red Circle, pel·lícules, llibres d’artista & fotografies’ a la galeria Juan Naranjo de Barcelona

Un any i mig després de la gran retrospectiva que va fer el Museu de Valls sobre el gairebé mig segle d’obra, l’artista tarragoní Marcel Pey arriba a 70 anys amb una nova exposició a Barcelona. Es tracta de The Red Circle, pel·lícules, llibres d’artista & fotografies, que s’inaugurarà demà a les 20 h a la Juan Naranjo Galería de Arte & Documentos i que es prolongarà fins al 5 de febrer.

Poeta discursiu i amb una important obra com a videoartista i caçador d’imatges, l’obra de Pey és un dels màxims exponents del pop peninsular, que connecta amb l’avantguarda mentre combina arts plàstiques amb la literatura i el cinema. Pioner d’alguns dels corrents més rupturistes de l’art actual, l’univers de Pey es pot situar en l’equidistància entre el cinema de David Lynch i la poesia apocalíptica, que no exclou la ironia i el sentit de l’humor.

La mostra ens endinsa en el personal univers de Pey. L’exposició la formen un grup de llibres d’artista i composicions de la dècada dels setanta: Red Movie (1976), The Track (1976), Slow Motion (1977), Cobra (1978), Silver Screen (1979) i Blood (1980), en què l’apropiació d’imatges ens introdueix en un territori fantasmagòric, on el sexe i la mort capten la il·lusió de l’espectador.

Tal com sintetitzen els organitzadors, “són constants les referències i les cites basades en la reutilització d’imatges del seu imaginari visual, relacionat amb els mitjans de comunicació de masses, amb la cultura popular, amb la història del cinema i de l’art i amb recursos visuals com la seriació, el fotomuntatge, la tipofotografia i el llenguatge publicitari. Les referències l’apropen als artistes pop, encara que les obres de Pey s’escapen de la dolçor i del colorisme”. Utilitza el blanc i negre per crear imatges fosques connectades amb la contracultura i la poesia experimental, en les quals barreja imatges reciclades amb elements autobiogràfics, autoretrats i retrats de persones del seu cercle. També es poden veure les seves primeres pel·lícules, The Film (1975) i Overkill (1976), realitzades en súper 8, que van ser presentades en els festivals de cinema avantguardista més importants d’Europa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic