crònica
ballet
Conte de fades amb la màgia del ballet
La companyia de dansa Russian Classical Ballet tornava dissabte a l’Auditori de Girona amb un altre dels seus muntatges, La bella dorment, un any després de representar-hi un altre dels clàssics de Txaikovski, El trencanous, i amb un èxit de públic notable –una sala pràcticament plena– per gaudir d’una de les obres de referència del ballet clàssic. Comandats per la directora artística i ballarina principal, Evgeniya Bespalova, en el personatge d’Aurora, amb Denis Karakaixev fent de príncep Desiré i amb un elenc de ballarins russos, la companyia va representar una adaptació de l’obra original que encabia en dues hores bona part dels moviments i danses concebuts originalment pel coreògraf Marius Petipa a finals del segle XIX sobre les partitures de Txaikovski, que gairebé s’allargarien fins a les quatre hores i es van representar per primer cop el 1890 al Teatre Mariinski de Sant Petersburg.
En un muntatge ben complementat per un vestuari i decorats preciosistes, adients per a tot un comte de fades, no van faltar les peces més populars, com ara el Gran vals vilatà popularitzat per la pel·lícula de Walt Disney, o l’Adagi de la rosa i la Dansa de les dames d’honor i els patges. I en què, a més de les coreografies de les fades, hi va haver lloc per al lluïment dels ballarins en els passos del tercer acte, amb personatges com ara el gat amb botes i la gata blanca, l’ocell blau i la princesa Florina o la Caputxeta Vermella i el llop. Una proposta molt recomanable per descobrir o rememorar una de les peces imprescindibles de la dansa i la música clàssiques i perfecta per a tota la família, com provava el fet que hi havia força mainada a les butaques.