Noone aborda el ‘clown’ ballat
El coreògraf arrenca aquest vespre la temporada del Mercat de les Flors
Thomas Noone s’ha entossudit a trobar una nova distància entre el públic i el ballarí. Apropant-lo, (els espectadors a Closer envolten per tres bandes els artistes) guanya dimensió el gest, la caracterització de cada intèrpret. I així ha acabat arribant a una proximitat amb el llenguatge del clown, sense arribar a transformar la seva coreografia en un espectacle d’entrades clàssiques. Closer, estrenada al maig a Anglaterra és la primera producció que es podrà veure de la programació del Mercat de les Flors, des d’avui i fins diumenge. La directora Àngels Margarit ha recuperat en aquesta edició (amb el subtítol de dansa desbordada) els tallers de l’escola per als espectadors, una possibilitat molt suggeridora per comprendre millor les diferents constel·lacions de la dansa que es proposen en la 2018/19.
Thomas Noone utilitza sis ballarins per a Closer. I 42 barres de mecanotub, amb les quals transforma contínuament l’espai. Per a aquesta peça ha renovat el cos de ball (excepte Alba Barral, els altres han decidit de comú acord emprendre altres especificitats de moviment). La música de Jim Pinchen és tan cabdal com la coreografia, sentencia Noone.
El coreògraf convida el públic a anar trobant el fil narratiu en les escenes de dansa, a la que li ha afegit unagestualitat. Noone ja indica que prepara un solo en què tornarà al món del clown amb un titella.