Cinema

Tres mirades femenines

El Festival de Sitges mostra films dirigits per dones amb possibilitats de premi

El Festival de Sitges va viure ahir una altra jornada sense estrelles, però amb diverses propostes interessants a la pantalla dirigides per directores, sobretot el film italià Lazzaro felice, d’Alice Rohrwacher, i Fuga, de la polonesa Agnieszka Smoczynska. Totes dues van presentar ahir la seva candidatura a algun premi important del palmarès.

Sergi López arriba avui a Sitges per promocionar Lazzaro felice (Lázaro feliz), on interpreta un petit paper, però aquesta pel·lícula, premi al millor guió de Canes, es va projectar ahir a primera hora i va rebre una ovació malgrat estar ben lluny de la violència tan celebrada –amb esperit irònic i festiu– pels fans del festival. El protagonista és just tot el contrari: un noi bo, que ha crescut en un racó perdut d’Itàlia, esclavitzat juntament amb diverses famílies per una marquesa que s’aprofita de l’aïllament de la zona i la ignorància dels pagesos, tot i ser ja a finals del segle XX. La innocència i la bondat del protagonista il·luminen una pel·lícula amb elements fantàstics, que bascula entre l’espiritualitat i el realisme, carregada de referències bíbliques –des del nom del protagonista, Lazzaro–, que avala el talent visual i narratiu de la jove cineasta toscana Alice Rohrwacher.

Dona sense memòria

També va provar el seu talent la jove cineasta polonesa Agnieszka Smoczynska, que va presentar a competició Fuga, escrit i protagonitzat per Gabriela Muskala. Una dona que té amnèsia torna amb la seva família (inclòs un fill de tres anys) després que la identifiquin en un reality show i s’enfronta als fets traumàtics que van motivar la seva fugida i pèrdua de la memòria. El misteri sobre el que va passar i el lligam entre identitat i memòria planen sobre una història pertorbadora, filmada amb una paleta de tons grisos i foscos.

Més decebedor va resultar el fim I think we’re alone now (Crec que estem sols ara), de la directora nord-americana Reed Morano, responsable dels tres primers episodis del fenomen televisiu El cuento de la criada. Peter Dinklage (Tyrion Lannister a Joc de trons) hi interpreta un home que es dedica a enterrar cadàvers del seu poble després d’una misteriosa catàstrofe. L’aparició d’una altra supervivent, una noia alegre i xerraire (Elle Fanning), trasbalsa la seva vida ordenada, en una distopia que apunta més idees interessants del que acaba oferint.

Fora de competició, es va presentar Dragged across concrete (Arrossegat a través del formigó), d’un director aplaudit i premiat a Sitges, S. Craig Zahler (Bone Tomahawk, Brawl in cell block 99). Mel Gibson i Vince Vaugh brillen en els papers de dos policies que planegen robar uns delinqüents, en una pel·lícula carregada de violència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic