Arts escèniques

‘El brindis’ no para

‘El brindis’, l’obra que La Gàrgola va estrenar el maig passat a La Planeta, hi torna aquest cap de setmana, abans d’anar a Barcelona

“Apostem per un teatre que parli d’històries personals i també volem fer una comèdia”

No és fàcil fer-se un lloc en el teatre professional i la jove companyia La Gàrgola Produccions Teatrals ho està aconseguint: després d’estrenar el maig passat a La Planeta el seu primer muntatge, El brindis –també la primera obra del dramaturg gironí Frank Bayer–, dirigit per Cristina Cervià, n’ha fet una quinzena de representacions per diferents punts de Catalunya, i aquest cap de setmana torna a La Planeta , on oferirà tres funcions, avui i demà a les 20.30 h i diumenge a les 18 h (12 euros), amb les entrades gairebé exhaurides per a la de dissabte. Després, l’obra farà temporada al Teatre Gaudí de Barcelona, amb una dotzena de representacions entre els dies 7 i 24 de febrer. Posteriorment, també hi ha programades funcions al Teatre de Bescanó , el 2 de març, i a La Cate de Figueres , el 30 de març. El brindis no para.

Xavier Mercadé i Iván Bustos són els dos protagonistes d’aquesta obra que mostra, “en seixanta minuts i amb un ritme molt i molt alt”, el retrobament de dos antics amics de la universitat després d’uns quants anys: Bustos dona vida a un pintor fracassat que, trencant un llarg silenci, truca al seu antic col·lega, un polític encarnat per Mercadé que està a punt de convertir-se en alcalde de la seva ciutat. “Al final és una història de xantatges. Però res no és el que sembla: quan veus un polític i un artista és fàcil crear una estructura maniqueista i pensar que el polític és el dolent i el pintor és el bo, l’idealista. Però en realitat els dos personatges són molt foscos, i quan s’acaba l’obra el públic continua preguntant-se qui és el bo i qui és el dolent, perquè les persones sempre són polièdriques”, expliquen Mercadé (Tarragona, 1986) i Bayer (Girona, 1983), que formen el nucli de La Gàrgola amb Ricard Martí, autor d’una “escenografia molt neutra però que ajuda molt l’espectador a situar-se en la història i en els diferents salts en el temps”. Tots dos destaquen també la implicació de Cristina Cervià com a “motor” d’aquest primer projecte de La Gàrgola, que ja prepara una segona obra de Bayer per a l’any vinent. “Apostem per un teatre que parli d’històries personals i també volem fer una comèdia”, afirmen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca

música

‘Eufòria’ torna al palau Sant Jordi el 30 de juny amb un doble concert

Barcelona
música

Lluís Figueras & The Demons estrena el videoclip de ‘Lagarto Lagarto’

girona
CÒMIC

La il·lustradora Marika Vila guanya el Gran Premi Comic Barcelona

Barcelona
Crítica

Sara Blanch, l’estima d’un cant

festival

A Morella reflexionen sobre el poder dels algoritmes

Morella
cinema

Kristen Stewart protagonitzarà la nova pel·lícula d’Albert Serra

barcelona