Cinema

Premi a les refugiades

‘Mama’ és premiada com a millor film del Festival de Cinema de Girona

Assumpta Serna i Macarena Gómez són escollides com a millors actrius d’aquesta edició

El Festival de Cinema de Girona va cloure, ahir, la 31a edició amb el tradicional acte de clausura i lliurament dels premis. Un palmarès amplíssim, més fins i tot que les seccions en què s’organitza aquest certamen, que té com a objectiu oferir un ampli panorama de l’audiovisual que es fa en totes les seves formes i formats.

El jurat d’aquesta edició ha escollit Mama, d’Eduardo Vieitez (Estat espanyol), com a millor pel·lícula del festival. Es tracta d’un curtmetratge que narra la història real d’una nena siriana que veu com de viure una vida feliç acaba per haver de demanar refugi, juntament amb la seva estimada família, a Turquia.

Pel que fa la resta de guardons, destaquen: Andrea Motis. La trompeta silenciosa, de Ramon Tort (Barcelona), com a millor documental; millors interpretacions ex aequo a Macarena Gómez per Trivial, de Fran Mechón i Sandra Reina (Barcelona) i Assumpta Serna per Donde no puedes llegar, de Marc Nadal (Barcelona); el Girona Talent documental ha estat per a Chef’s Diaries: Scotland, de Laura Otálora, sobre El Celler dels germans Roca (Girona-Bogotà); el Girona Talent de ficció a Moros en la costa, de Damià Serra (Girona); Uno, de Javier Marco (Espanya), s’ha endut el premi a la millor fotografia; el Xavier Cugat per a la millor banda sonora original ha estat per a Andrea Motis i Joan Chamorro; el Xavier Cugat a la millor música de pel·lícula per a Mongol, de Hao Zheng (Estats Units); la millor websèrie ha estat per a A todo riesgo, de Bruno Martín (Madrid); el premi d’art experimental, per a Being and Becoming, de Maite Abella (Països Baixos), i en la secció Handicapped, Percujam, d’Alexandre Messina (Estat francès).

Pel que fa als accèssits, destaquen: en la secció Experimental, l’accèssit a millor efectes especials per a Facelift de Jan Riesenbeck, Dennis Stein-Schomburg (Alemanya), a millor fotografia per a Land Shape, de Thadeusz Tischbein (Alemanya), a millor idea amb missatge i activisme social per a Anything for the ones we love, de Louise Marie Beauchamp (Canadà)i a la millor realització per a Counting de Rahil Bustani (Iran), i en la secció Handicapped, l’accèssit per a Tàndem, d’Alba Salmerón (Olot-Banyoles).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona