Cinema

‘Vitus Prohibita, Le Retour Des Cépages Résistants’ d’Stéphan Balay guanya el Gran Premi del Jurat del MOST 2019

L’edició d’enguany ha superat la xifra rècord d’espectadors amb 5.300 assistents

El film d’Stéphan Balay Vitus Prohibita, Le Retour Des Cépages Résistants ha estat el gran guardonat del Festival Internacional de Cinema del Vi i el Cava MOST 2019 a Vilafranca del Penedès, amb el Gran Premi del Jurat valorat en 3.000 euros, perquè “descobreix una història de rebel·lia i resistència del vi”.

En una edició que ha trencat rècords d’assistència i ha superat els 5.300 espectadors segons l’organització, Héctor Montaño també s’ha endut un premi, concretament el del Jurat de la secció Brot 2019 per la pel·lícula Demasiado lejos para oírlo todo, per valor de 1.000 euros.

Els premis honorífics han estat per a l’actriu i el director catalans Assumpta Serna i Ventura Pons, en reconeixement a la seva “dilatada trajectòria cinematogràfica”.

Mentre que el Jurat del Gran Premi del Jurat ha estat format per Audrey Doré, guanyadora del premi a la Millor Sommelier de Catalunya; l’escriptora i crítica especialitzada en cinema Núria Vidal; Casimiro Torreiro, historiador, professor universitari i programador del Festival de Màlaga; Joan Asens, elaborador del Celler Orto Vins i membre de la Junta de la D.O.

Montsant i de la Junta de l’Associació Prioritat; i Pilar Sanmartín, viticultora del Celler Bàrbara Forés; el Jurat de la secció Brot ha comptat amb la participació de Josep Julien, dramaturg i actor de teatre, televisió i cinema; Jordi Sánchez-Navarro, programador, professor de cinema i assagista de cinema, i Mònica Rovira, realitzadora i actriu.

D’altra banda, a la secció Collita 2019 els guanyadors han estat Celler cooperatiu de Gandesa. Testimonis d’Oriol Gràcia i Esther Benet, amb el premi Vi català en motiu del seu centenari; El vino, el mundo y nosotros d’Antonio Lobo, que ha recollit el premi a Projecció Internacional i a qui se li ha valorat que expliqués la història “d’un triomf, un fracàs i una projecció de futur”; i Vinho d’André Laranjinha, que ha recollit el guardó a Millor Documental i que ha estat premiat per explicar “una realitat que desapareix” des del “rigor” cinematogràfic.

També han estat reconeguts Patchwork de María Manero Muro, que ha aconseguit el Premi a Millor Ficció per com “reflexa la realitat de les relacions humanes de forma imaginativa”; DO Penedès. 2.700 anys de Jordi Escofet com a Millor Promocional per com “convida a conèixer i gaudir”; i L’invisible de Sergey Tsoller, que s’ha endut el Premi Arrels perquè el jurat ha considerat que recorda que “el vi també és fruit d’unes energies invisibles, meravelloses, màfiques i úniques a cada vinya”.

El Premi del Jurat Jove ha estat per a Vaca de Marta Bayarri, amb un jurat format per Núria Folch, Ferran Calvet i Ferran Margarit que ha volgut reconèixer el seu caràcter “crític” i el seu “atreviment” en el “contundent retrat” de l’ànima humana i animal; mentre que Pizza d’Aitor de Kintana Moraza i Iñaki Rikarte Egidazu ha rebut el Premi del Públic.

Una edició amb rècord de participació

Segons el festival, l’augment d’assistència -que xifren en unes 500 persones més des de l’última edició- es deu a la major cobertura mediàtica del certamen, que ha fet que hi hagi un increment de públic d’arreu de Catalunya i que s’hagi ampliat l’origen i els perfils d’assistents.

Així, assenyalen que el públic fidel també ha crescut i és “cada cop més transversal”, de manera que va als esdeveniments cinèfils però també a les sessions de cinema del vi i de tastos.

Com remarquen, una de les activitats que té més èxit al festival és la fórmula dels tastos amb pel·lícula, de la qual destaquen “l’extraordinària implicació dels ponents”.

El Most als Cellers també consideren que “ha funcionat molt bé”, en bona part gràcies a la proactivitat dels cellers per programar accions enoturístiques singulars que complementen la projecció.

El festival, que ha durat deu dies, ha fet aquest diumenge a la tarda la seva festa de cloenda, durant la que s’han lliurat els premis i s’ha fet la preestrena del film La hija de un ladrón, òpera prima de Belén Funes protagonitzada per Eduard Fernández i Greta Fernández. El festival continuarà entre el 27 de novembre a l’1 de desembre al Priorat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les cares diverses del ‘true crime’

Barcelona
novetat editorial

L’assassí més famós d’Irlanda, radiografiat

Barcelona
Laia Vilaseca
Novel·lista

Laia Vilaseca: “Escrivint, continuo sent jardinera i no arquitecta”

Barcelona
ARTS ESCÈNIQUES

L’Alegria que ‘triomfa’ als Premis de la Crítica

BARCELONA
música

El nou festival Guixolstronic proposa 12 hores de música electrònica

st feliu de guíxols
cultura

L’associació de museòlegs, sobre el polèmic canvi d’orientació del Museu del Disseny: “Caldrà esperar a que es presenti el projecte definitiu”

barcelona
Música

El Festival de Prada s’estén i ofereix concerts sense fronteres

Girona
DANSA

El Sismògraf convoca a respirar amb la natura i a flirtejar amb la tecnologia

OLOT
Crítica
música

Sostinguts per l’estiu

GIRONA