Música

Crítica

música

Delicadesa i emocions

Autora d’All mirrors, un d’aquells discos que tothom sembla haver-se posat d’acord per enaltir com un dels millors de l’any passat, la nord-americana Angel Olsen va tornar diumenge a Barcelona sense el pretext d’un festival (el bulliciós Primavera Sound, en el qual va actuar el 2014 i el 2017) i amb format de septet, en contraposició a un controvertit concert ofert en solitari fa menys de dos anys a la Sala Barts. Fons lluminós amb una escala com la de Gloria Swanson a Sunset Boulevard, rigorosa indumentària negra entre els músics (incisius violoncel i violí inclosos) i un públic, molt divers generacionalment, prestant gran atenció al que passava a l’escenari de Razzmatzz des del moment en què, a les nou en punt, i mentre uns quants se sorprenien per Whatsapp de la mort de Kobe Bryant, va començar el xou.

Creant atmosferes íntimes i etèries des del primer instant, i reforçada per un so extraordinari, Angel Olsen va agafar ben ràpid el control del recital i, durant una mica menys d’una hora i mitja, combinant els teclats amb la guitarra elèctrica, va passejar-se per la intensitat emocional, sovint un punt barroca, d’All mirrors –8 dels 14 temes del concert– i per moments de cruesa extrets dels igualment reivindicables Burn your fire for no witness, Woman o Phases. Cançons de pop fosc i preciós, cançons també de guitarres en primer pla i un final deliciós, Chance, amb la protagonista de la nit imposant-se com a crooner. En finalitzar el concert, i segons es deduïa del seu Instagram, Angel Olsen va anar a cruspir-se un greixós kebab al carrer Marina. Abans, però, havia impartit una lliçó de pop emocional, sofisticat i delicat, apte, només, per als paladars més fins.

Angel Olsen
Sala Razzmatazz (Barcelona), 26 de gener


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Ramon Coll
Arqueòleg. Autor d’ ‘El santuari ibèric de la cova de les Encantades del Montcabrer’

“La cova de les Encantades és l’únic santuari dels laietans”

PREMIÀ DE MAR
MÚSICA

Documenten les intèrprets no vocalistes de les formacions de ball dels anys 30

GIRONA

Un concurs de curtmetratges amb mòbil al festival de cinema de Blanes

blanes
patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca

música

‘Eufòria’ torna al palau Sant Jordi el 30 de juny amb un doble concert

Barcelona
música

Lluís Figueras & The Demons estrena el videoclip de ‘Lagarto Lagarto’

girona