Arts escèniques

L’Orfeó canta Mahler al Liceu

Demà, per primer cop l’Orfeó Català compartirà escenari amb el cor i l’orquestra de l’òpera del Liceu

Pons: “Mahler deia que si volies que sonés més «pianíssimo» hi col·loquessis un altre faristol”

Per celebrar els 20 anys de la reobertura del Liceu, el seu director musical, Josep Pons, ha propiciat una trobada inèdita: per primer cop, aquest diumenge, cantaran junts l’Orfeó Català i el Cor del Liceu amb l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu. Els directors de les dues formacions vocals, Pablo Larraz i Conxita Garcia, respectivament, feien broma ahir i calculaven que “si no hi ha baixes per constipats” aplegaries fins a 150 veus, que s’afegeixen al centenar de músics per abordar la Segona simfonia de Mahler, coneguda popularment com a Resurrecció. Pons considera que la millor manera de mostrar com el Gran Teatre del Liceu “va renéixer de les seves cendres” és amb aquesta partitura d’un compositor que es va distingir també com a director musical. La Resurrecció es programa per demà a les 5 de la tarda.

Mahler va seguir el camí heterodox de Beethoven (mentre que Brhams seguia la visió ortodoxa del compositor alemany). La valentia de Beethoven d’incorporar instruments als habituals en les partitures per a orquestres simfòniques (era més habitual introduir nous instruments en les òperes) la va seguir Mahler. De fet, segons Pons, Mahler és molt més expressiu en les seves composicions i transmet els seus estats d’humor. La música serveix per posicionar-se, a diferència de Beethoven i de Bach, que potser estaven empipats per una reducció de les condicions laborals però seguien fent brillants cantates.

Mahler corregia continuament les seves partitures, que també dirigia. Ho feia, fins i tot, si sabia de la mancança d’algun músic per evitar que tingués solos, o viceversa

LA XIFRA

150
cantants
intervenen en la ‘Segona simfonia’ de Mahler demà al Liceu, acompanyada per l’Orquestra del Liceu.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TEATRE

La Sala Beckett s’abona a la comèdia àcida

BARCELONA
Música

Marc Lloret: “El sector musical català s’ha rejovenit a l’escenari i a les oficines”

VIC
MÚSICA

Un Festival de Jazz amb Rita, Andrea, Sílvia... i tota una “corrua de mestres”

BARCELONA
PREMIS LITERARIS DE GIRONA

Un Bertrana per als temibles almogàvers

Girona
nomenaments

L’arxiver i historiador Joaquim Borràs, nou director general del Patrimoni Cultural

barcelona

‘L’estaca’ de Lluís Llach, primer títol de la col·lecció Enderrock Llibres

BARCELONA
Cultura

Mor l’escriptor libanès Elias Khoury, defensor del poble palestí

TEATRE

El Teatre del Raval tanca una programació escènica de 17 anys

BARCELONA

La Marfà acull una residència dels músics Oriol Marès i Talal Fayad

GIRONA