Arts escèniques

Coherència a la Beckett

Bàrbara Mestanza, Les Impuxibles, Denise Duncan i el txec Jaroslav Rudiš, al cartell de la sala del Poblenou per a la tardor

Denise Duncan torna a incidir en la denúncia contra el racisme a ‘El combat del segle’

El director de la Sala Beckett, Toni Casares, sempre parla que no interessen tant obres puntuals que poden ser de molt èxit, com trajectòries de les autories. Per això, es pot parlar de coherència en la programació de tardor quan repeteixen Les Impuxibles (Suite TOC núm 6 va ser una peça que va exhaurir localitats de seguida i que ha tingut de les millors acceptacions de la seva trajectòria). Aquesta tardor tornarà també Bàrbara Mestanza (membre de The Mamzelles) i s’estrenarà la producció prevista per al Grec de Denise Duncan, l’autora resident de la temporada passada. La Beckett dona segones oportunitats a autories emergents tot sumant a la seva llista noves autories que inicien relació amb aquesta sala.

Mestanza va fer un solo desmitificant l’univers de Disney: Pocahontas o la verdadera historia de una traviesa, el 2018, durant només tres setmanes. Poques setmanes abans havia estrenat La mujer más fea del mundo, en què la crítica era a l’ideal de bellesa arquetípic i la buidor de l’estètica. Ara presenta Todas las flores, el treball de companyia resident amb sis actrius en escena.

Duncan estrenarà El combat del segle, que la Covid ha traslladat al De Grec a Grec. L’autora reincideix en el racisme (després de Negrata de merda) per la manera de lluitar del boxejador Jack Johnson (1878-1946), que se’l va titllar de covard perquè estava sempre a la defensiva fins que detectava un error del contrincant. La polèmica per ser el primer negre a obtenir el títol mundial de pesos pesants el va fer abandonar el seu país i, fins i tot, deixar-se vèncer per poder tornar-hi.

Final del Fabulamundi

Avinguda Nacional, del dramaturg txec Jaroslav Rudiš, és la culminació del projecte internacional de creació escènica Fabulamundi, Playwriting Europe. La Beckett en forma part conjuntament amb teatres d’Alemanya, Àustria, França, Itàlia, Polònia, la República Txeca i Romania. A l’obra, Vandam (Josep Julien) és un heroi, un guerrer, que té una opinió sobre tot. La política. Les dones. El món. El 1989, a Praga, va marxar per l’avinguda Nacional, on el 17 de novembre va tenir lloc una manifestació que va portar a la caiguda del règim comunista a l’antiga Txecoslovàquia.Ara, la seva segona casa és el bar Severka, on discuteix de política, on renega, on a vegades aixeca el braç dret, evocant la salutació dels romans, o trenca les dents d’algú i dona lliçons sobre la vida.

LA XIFRA

97%
d’ocupació
va obtenir la proposta de Les Impuxibles a la sala de dalt. L’anterior treball de Mestanza (‘Pocahontas’) va arribar al 73%


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca

música

‘Eufòria’ torna al palau Sant Jordi el 30 de juny amb un doble concert

Barcelona
música

Lluís Figueras & The Demons estrena el videoclip de ‘Lagarto Lagarto’

girona
CÒMIC

La il·lustradora Marika Vila guanya el Gran Premi Comic Barcelona

Barcelona
Crítica

Sara Blanch, l’estima d’un cant

festival

A Morella reflexionen sobre el poder dels algoritmes

Morella
cinema

Kristen Stewart protagonitzarà la nova pel·lícula d’Albert Serra

barcelona