Cinema

Léa, la reina absent

Fa vuit anys, Léa Seydoux va guanyar, junt amb Abdellatif Kechiche i Adèle Exarchopoulos, la Palma d’Or de Canes per La vida d’Adèle. Així ho va dir el president del jurat, Steven Spielberg: el màxim premi reconeixia el treball de tots tres. Des del 2013, ha tornat molts de cops a Canes i aquest any hi havia de ser amb quatre films: The French dispatch, de Wes Anderson; Tromperie, d’Arnaud Desplechin; The story of my wife, de l’hongaresa Ildiko Enyedi, i France, de Bruno Dumont, que es projectarà avui. Havia de ser, doncs, la reina d’aquesta edició. Certament, hi va deixant empremta, però, afectada per la Covid, no ha pogut fer-s’hi present. Pel que fa a la tercera pel·lícula, basada en una novel·la de l’hongarès Milan Fust publicada el 1945, hi interpreta l’esposa d’un capità de vaixell que, amb la idea de fer-ho a la primera dona que entrés en un restaurant, li demana per casar-se només de veure-la. El desig, la desconfiança, la gelosia, la passió reviscuda van alternant-se en el protagonista masculí (el punt de vista sospitós de la feminitat domina en un film dirigit per una dona) en una narració de llarguíssima durada que, atrapada en un cert academicisme, dona voltes sobre ella mateixa.

A concurs també s’hi ha presentat un decebedor film de Sean Baker després d’explorar la marginalitat dels EUA amb Tangerine i The Florida project. Ho torna a fer amb Red Rocket, protagonitzada per un actor porno que torna des de Los Angeles a Texas per fer de paràsit, ocupant la casa de l’exdona, mentre sedueix una adolescent. Un pocavergonya omnipresent que Baker aprofita per crear situacions suposadament divertides sense un distanciament moral.

Entre els films recents a concurs, destaca Les Olympiades, de Jacques Audiard, que no fa referència a la competició esportiva, sinó al nom d’una estació de metro del districte 13 de París. Una barriada de classe mitjana i multiracial per fer atenció a tres personatges que representen la precarietat laboral dels joves i la seva experiència del desig sexual. Un film potent del present.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Un concurs de curtmetratges amb mòbil al festival de cinema de Blanes

blanes
patrimoni

Distinció europea per a l’Hort Petit del monestir Pedralbes

barcelona
llengua

Plataforma per la Llengua homenatjarà els seus socis en els onzens premis Martí Gasull

barcelona
PATRIMONI

Enllestida amb èxit la fosa de la nova campana ‘Carme’ de Mataró

MATARÓ
Crònica

Guillem Gisbert, la primera masurca

música

‘Eufòria’ torna al palau Sant Jordi el 30 de juny amb un doble concert

Barcelona
música

Lluís Figueras & The Demons estrena el videoclip de ‘Lagarto Lagarto’

girona
CÒMIC

La il·lustradora Marika Vila guanya el Gran Premi Comic Barcelona

Barcelona
Crítica

Sara Blanch, l’estima d’un cant