Cultura

Neus Mar presenta a Girona les seves ‘Dones de sal’

L’espectacle, coproduït pel Museu de la Pesca, omplirà avui La Mercè i l’any vinent visitarà Bescanó i Palafrugell

La companyia de la cantant palafrugellenca Neus Mar presentarà avui a l’auditori de La Mercè de Girona (20 h) el seu espectacle Dones de sal, un homenatge a les pescadores i a les dones que treballen al mar en un sentit ampli, a través de la música, la dansa, la paraula, la fotografia i el vídeo. Ja no queden invitacions per a aquest espectacle gratuït, però hi haurà altres ocasions per veure Dones de sal, que es va estrenar el 17 de setembre passat al teatre La Gorga de Palamós, ja que el Museu de la Pesca l’ha coproduït per celebrar el seu 20è aniversari. També es va poder veure al Palau de la Música, al Serrallo de Tarragona i al barri pescador de Sant Carles de la Ràpita, d’on és Maribel Cera, una de les pescadores, juntament amb Pat Bros del Port de la Selva, que donen el seu testimoni a l’espectacle a través del vídeo.

“Tot va començar amb l’havanera La remendadora, amb la qual Emilio Sánchez i jo vam guanyar el primer premi i el popular del concurs d’havaneres de Sant Pol de Mar, el 2017. Això ens va fer pensar a fer un espectacle d’homenatge a les dones dels pescadors, que sempre han quedat en un segon terme fins i tot en el món de l’havanera, i posteriorment l’hem anat obrint a totes les dones que es dediquen al mar d’alguna manera”, explica Neus Mar , que ha compartit la idea i direcció de l’espectacle amb la ballarina i coreògrafa Montse Canals Rabasseda. En escena, també hi són Pep Rius, contrabaix i arranjaments; Sònia Zurriaga, acordió i veus; Emili Sánchez, guitarra i veu, i Enric Canada, percussió. Jaume Tans s’ha encarregat de l’escenografia, que, segons remarca Mar, “ha estat molt pensada, com el vestuari i les cançons: tot té una raó de ser i un missatge al darrere”. L’espectacle, que combina temes propis amb havaneres clàssiques i cançons de diferents autors com ara Serrat, està dividit en tres parts, La tradició, La reflexió i La passió, i no evita temes tan complexos com ara la mort d’immigrants al mar i la contaminació.

Dones de sal arribarà el 22 de gener al Teatre de Bescanó i el 23 d’abril al Teatre de Palafrugell.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

ART

L’ACCA premia Eva Vàzquez pels seus articles a El Punt Avui

BARCELONA

Pere Gorgoll guanya el premi Roc Boronat de novel·la

BARCELONA

Dos bibliobusos més per fer arribar la lectura pública als municipis petits

BARCELONA

Jo Nesbo: “Ens apropem al final de la saga de Harry Hole”

barcelona

Banyoles es dota d’un full de ruta per a la vida cultural

BANYOLES
CULTURA

La Fundació Rafael Masó reivindica Xavier Monsalvatje

GIRONA

Els Amics de les Arts i Lidlami també tocaran a l’Acampada Jove 2023

BARCELONA
PATRIMONI

L’arxiu comarcal de la Cerdanya, una realitat a l’any 2025

LA BISBAL D’EMPORDÀ

Helena Treštíková, DocsBarcelona d’Honor 2023

Barcelona