Música

In-Edit rècord

El festival de cinema documental reuneix 33.000 espectadors en l’edició del 20è aniversari

Un film sobre la “breu i convulsa” vida del raper XXXTentacion, millor film internacional

El festival de cinema documental In-Edit va tancar, ahir, la vintena edició havent reunit 33.000 espectadors, cosa que marca, segons els organitzadors, un “rècord històric de públic”. Els jurats del festival van premiar Look at Me: XXXTentacion, de Sabaah Folayan, com a millor documental musical internacional; Sonic Fantasy, de Marcos Cabotá, com a millor documental estatal, i Dear Michael, un film en animació stop-motion de Joan Bover al voltant d’una carta d’amor a Michael Jackson, en la categoria de millor curt documental musical. De Look at Me: XXXTentacion, pel·lícula que relata la “breu i convulsa” vida d’un cantant de rap assassinat a trets als 20 anys, el 2018 a Florida (Estats Units), un jurat format per la directora general del Festival de Cinema de Guadalajara (Mèxic), Estrella Araiza, el director de cinema Julien Temple i el músic Matthew Herbert destacava que fos “emocionalment interessant, veritablement educativa, crua i impactant”.

D’altra banda, el jurat de la secció oficial estatal, integrat pel músic Alizz, el cineasta Luis Enrique Parés i l’actriu Nathalie Poza, va premiar la història de com Bruce Swedien, un enginyer de so foguejat amb gegants del jazz com ara Duke Ellington i Count Basie, va acabar esdevenint un dels personatges clau en la gestació del Thriller de Michael Jackson. El mateix jurat va oferir una menció especial a El kàiser de l’Atlàntida de Sebastián Alfie, film que explica com, l’any 1943, dos músics van escriure per al cap de concentració de Terezin una òpera com a befa de Hitler i a què el jurat reconeix “mostrar com mai no es perd el vell somni que l’art ens faci millors en qualsevol circumstància”.

Durant els dotze dies que ha durat In-Edit, s’han exhaurit entrades en films com ara Dio: Dreamers Never Die i Sinéad O’Connor: Nothing Compares i s’ha rebut la visita de músics com ara Omara Portuondo i Ariel Rot i Alejo Stivel, del grup Tequila, objecte, tots ells, de diferents documentals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MIRADOR

De quan la línia de la vida es ressegueix des de l’art

la ciutat d’ideals

A propòsit d’exilis i llengua

equipaments

Comencen les obres d’ampliació de l’Arxiu Nacional de Catalunya

barcelona
Crítica

El gest alliberador d’una dona italiana

música

El Jazz omple el Passeig de Gràcia

barcelona
crónica

Oques Grasses en salsa dolça

GIRONA

El manifest d’Agitart centra el Dia Internacional de la Dansa

girona
cultura

L’alt i constant mestratge de Mercè Vidal

Paola Cortellesi
Cineasta i actriu

“Els italians portem el neorealisme a l’ADN”

Barcelona