Cinema

Cinema

Els millors films del 2022, a la Filmoteca

Un dels cicles més esperats de la programació de la Filmoteca és el que recull el bo i millor de la collita cinematogràfica de l’any anterior a partir d’una enquesta que es fa entre crítics, periodistes cinematogràfics i l’equip de la Filmoteca.

En plena temporada de premis gremials i llistes de films considerats millors que d’altres, com cada any la Filmoteca de Catalunya ha demanat les seves preferències a persones vinculades al món de la crítica i la programació de cinema. El resultat permet recuperar per a la pantalla gran alguns dels títols més destacats estrenats el 2022 –l’any en què es van aixecar les restriccions imposades als cinemes per la pandèmia–, però també obre les portes a descobrir títols inèdits de difícil accés.

El cicle es perllongarà els mesos d’abril i maig amb una programació que tot cinèfil somia. L’abril arrenca amb un dels films catalans més venerats en els festivals internacionals, Pacifiction, d’Albert Serra, guanyadora d’un premi Cèsar a la millor fotografia, i continuarà amb obres com Drive my car, de Ryûsuke Hamaguchi; Aftersun, de Charlotte Wells; La peor persona del mundo, de Joachim Trier; Retour à Reims (Fragments), de Jean-Gabriel Périot; Davant teu, de Hong Sang-Soo; Crimes of the Future, de David Cronenberg; Què veiem quan mirem cap al cel?, d’Alexandre Koberidze; Nope, de Jordan Peele; Corsage (L’emperadriu rebel), de Marie Kreutzer; L’événement, d’Audrey Diwan i Un año, una noche, d’Isaki Lacuesta.

La programació continua al maig amb Licorice Pizza, de Paul Thomas Anderson; Alcarràs, de Carla Simón; Armaggedon Time, de James Gray; El agua, d’Elena López Riera; Close, de Lukas Dhont, i la selecció d’inèdits, films no estrenats en cinemes de casa nostra com Mutzenbacher, de Ruth Beckermann; Geographies of Solitude, de Jacqueline Mills; Aftersun de Lluís Galter; Mato Seco em Chamas, d’Adirley Queirós i Joana Pimenta; Sobre las nubes, de María Aparicio; Skazka / Fairytale, d’Aleksandr Sokurov, i Una película sobre parejas, de Natalia Cabral i Oriol Estrada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Les cares diverses del ‘true crime’

Barcelona
novetat editorial

L’assassí més famós d’Irlanda, radiografiat

Barcelona
Laia Vilaseca
Novel·lista

Laia Vilaseca: “Escrivint, continuo sent jardinera i no arquitecta”

Barcelona
ARTS ESCÈNIQUES

L’Alegria que ‘triomfa’ als Premis de la Crítica

BARCELONA
música

El nou festival Guixolstronic proposa 12 hores de música electrònica

st feliu de guíxols
cultura

L’associació de museòlegs, sobre el polèmic canvi d’orientació del Museu del Disseny: “Caldrà esperar a que es presenti el projecte definitiu”

barcelona
Música

El Festival de Prada s’estén i ofereix concerts sense fronteres

Girona
DANSA

El Sismògraf convoca a respirar amb la natura i a flirtejar amb la tecnologia

OLOT
Crítica
música

Sostinguts per l’estiu

GIRONA