Cultura

ART

L’ACCA premia Eva Vàzquez pels seus articles a El Punt Avui

L’Associació Catalana de Crítica d’Art (ACCA) va guardonar ahir amb el premi a la crítica d’art la periodista d’El Punt Avui Eva Vàzquez pel conjunt d’articles escrits durant el 2022 en aquest diari. Els premis, que es van lliurar a l’auditori Meier del MACBA a Barcelona, van celebrar la seva 39a edició. “En els articles de la premiada es reivindica –des de les pàgines d’un mitjà no especialitat en art– la importància de la cultura visual i es fa, a més, servint-se d’un llenguatge ric però assequible, molt allunyat del to críptic que sovint associem als textos més especialitzats.” Amb aquest elogiós resum justifica l’ACCA el premi a la periodista.

Els altres guardonats en la festa van ser el grup de recerca Visionary Women Art (premi a la recerca), l’exposició itinerant Història a les mans (comissariat d’art contemporani), l’exposició Un altre fi. La resta (comissariat de caire històric); el crític i historiador de l’art Daniel Giralt-Miracle (projectes i iniciatives artístiques), i el centre d’art públic d’Amposta Lo Pati (els espais).

Unes trenta candidatures, repartides en sis categories, aspiraven a endur-se alguns dels premis, dels més prestigiosos del país en aquest àmbit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

XAVIER TRESSERRAS
PRESIDENT DE LA CONFEDERACIÓ SARDANISTA

“El més important és que la gent s’apropi a la sardana”

BARCELONA
art

Juan Carrete, gran expert de l’art del gravat

Patrimoni cultural
El Museu del Cinema celebra 25 anys

Més que un museu de cinema

Girona

El tres de nou ja passeja

Barcelona
Crítica
música

Un ‘Tamerlano’ de traca i mocador

Crítica
teatre

Coralina: “Parlem de coses alegres”

El Ballet Jove i el Conservatori  de Girona estrenen ‘Coppélia’
Música i Ballet

El Ballet Jove i el Conservatori de Girona estrenen ‘Coppélia’

Girona
cultura

El Fimag de Torroella de Montgrí ha exhaurit el 90% de les 6.100 entrades

torroella de montgrí

Gurnés, un crim que no queda a la fossa dels oblidats

Llagostera