Música

Crònica

Les afinitats afinades

Mezquida i Motis no van decebre, però tampoc sorprendre, dissabte a l’Auditori de Girona dins de Strenes

Els gironins van comparèixer en bon nombre però sense exhaurir les entrades de la sala Montsalvatge de l’Auditori, el dissabte 15 d’abril, per a una de les fites més esperades de l’onzè Strenes : la conjunció estel·lar entre Andrea Motis i Marco Mezquida, dos músics encara joves, però amb talents amplament reconeguts i trajectòries molt propenses a col·laboracions de gran nivell, com era el cas.

El menorquí i la barcelonina no van decebre, però tampoc sorprendre, amb un plantejament escènic i lumínic massa sobri i profundament estàtic per a un espectacle que va durar dues hores. Són músics amb experiència i excel·lència, però, precisament per això, s’esperaven més química i combustió i, de passada, un repertori menys retrospectiu, ja que pràcticament totes les cançons eren anteriors al naixement dels dos intèrprets.

A l’inici, el viatge es va situar a l’altre costat de l’Atlàntic, amb lliuraments molt canònics d’estàndards com ara These foolish things i My favourite things, alternats amb repunts de Brasil, com ara Ponta de Areia de Milton Nascimento i Volta, un tribut a Gal Costa, recentment desapareguda. El piano era acurat i fluid, mentre la veu de Motis sonava delicada i angelical. Òbviament, va haver-hi complicitat, afinitats i molta afinació, però el duo dubtava a vegades sobre l’escaleta que calia seguir i, en una de les al·locucions, Mezquida va admetre que potser faltaven assajos.

A prop de l’equador, Just the two of us va marcar per fi una deriva més experimental al teclat, amb en Marco llençant un dels seus solos trepidants. L’Andrea, que també s’ocupava del saxo i la trompeta, va brillar amb Una llum de tardor, un tema propi sobre la infantesa, seguida d’una suavíssima De mica en mica de Serrat, que va dedicar a la seva mare, present a la sala. Eren els moments àlgids de la nit.

Pet sl final, un medley que reunia les mítiques You don’t know what love is i You can leave your hat on, amb una interpretació tèbia, que va deixar caure la carga picaresca de la cançó. El bis va ser Em dius que el nostre amor de Toti Soler, sentida i emotiva, rendint el públic, que va sortir somrient i satisfet .

El duet ara farà gira per diferents ciutats l’Estat, amb aquesta proposta que té, naturalment, potencial per créixer i afinar-se més. Divendres vinent, actuaran al Palau de la Música Catalana, dins del 55è Festival de Jazz de Barcelona .



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

dit o fet per dones

La pedra seca com una resistència

Música

In-Somni obre demà a Besalú, amb Bigott, una nova edició itinerant

besalú
música

El vidrerenc Àlex Pérez presentarà ‘Tot el que som’ al Festival Espurnes de Llagostera

vidreres
música

Sven Väth encapçalarà el cartell del festival electrònic Delirium

cassà de la selva
Cultura

Ivan Ivanji, escriptor serbi i supervivent d’Auschwitz

ART

El paper pioner d’Espais, en una exposició a Girona

Girona
Cultura

Personatges de tres obres de Guimerà a la façana de la Casa Mural del Vendrell

El Vendrell
figueres

Dibuixos del Dalí adolescent per commemorar els 120 anys del seu naixement

FIGUERES
lletres

Núria Cadenes, Jordi Masó i Maria Mercè Roca, finalistes del Llibreter

barcelona