Cinema

Mirador

Kore-Eda i Corsini enceten la competició oficial a Canes

Les incerteses de la infantesa i de l’adolescència, pel que fa a la identitat i la relació amb els altres, ocupen les dues pel·lícules amb les quals s’ha encetat la competició de la secció oficial a Canes: Monster, del japonès Hirozaku Kore-Eda, i Le retour, de la francesa Catherine Corsini, que arrossega una de les polèmiques d’aquesta edició del festival: acusada d’haver rodat una escena de masturbació protagonitzada per una menor, sense que constés en el guió i posteriorment eliminada en el muntatge final, el seu film va ser retirat en principi de la programació, però el comitè de selecció va reincorporar-lo amb la controvèrsia conseqüent. La possible forma d’abús d’una menor resta com una sospita mentre que Le retour vol ser una aproximació complexa a dues adolescents que, retornant a Còrsega amb la seva mare després de marxar-ne uns anys enrere havent mort el pare, vaguen per l’illa mentre, interrogant-se sobre què son i què volen ser, descobreixen secrets de família. La mare, una mainadera d’origen africà, ha d’afrontar també el retorn al lloc on va casar-se amb un cors blanc mort en accident. Mestisses, les adolescents protagonistes es pregunten per la seva identitat i s’inicien en el sexe i en altres experiències de la vida. Resulta realment més complexa, sobretot narrativament, la nova pel·lícula de Kore-Eda, un habitual de Canes, on ha guanyat una Palma d’Or per Schoplifters. Un adolescent sent que, per la seva diferència, és percebut com un monstre i acusa de maltractament un professor, de manera que la mare ho denuncia a l’escola. Encadenant diversos punts de vista, al final es mostra la veritat amagada dels fets. I és així que el cineasta japonès demostra de nou la seva capacitat per abordar amb sensibilitat i també habilitat les famílies esquinçades, les pèrdues, els secrets i les mentides. També les dificultats per ser allò que s’és, sobretot si ets “diferent” a la norma.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic