Arts escèniques

TEATRE

El diable de la luxúria assetja un parell d’enamorats al Pallars

Xavi Morató escriu ‘Asmodai’, una comèdia de por que s’estrena a l’Aquitània Teatre

Una parella té una topada inesperada amb esperits a la casa pairal de l’àvia, en un poblet del Pallars

Havia de ser un cap de setmana romàntic, de passejar pel bosc i vetllades a la vora del foc amb una conversa pausada per conèixer l’àvia (interpretada per Meritxell Duró). Però la casa de l’àvia comença a projectar unes ombres que, fins ara, no havien molestat al Biel (Àlex Ferré) i que incomodaran en Ritxi (Jaume Casals). Xavi Morató ha escrit Asmodai, per encàrrec, aconseguint trenar dues disciplines amb uns tempos molt específics, el de la comèdia i el de la por. Asmodai és el dimoni de la luxúria, que apareix en un grapat de llibres religiosos, des del Talmud, fins al testament de Salomó i al llibre de Tobit o al Diccionari Infernal.

Pel director Pau Doz l’espai sonor i la tensió que es convoca a l’escenari farà que els espectadors quedin atrapats en aquesta trama i que, a part de riure dels ensurts més exagerats de l’escena, acabaran notant la por arrossegant-se pels peus de la platea. L’obra inicia funcions a l’Aquitània Teatre el 16 de febrer (l’estrena serà una setmana més tard). Està programat a la sala fins a finals d’abril. La producció d’Anexa, amb la que donen l’oportunitat a una nova fornada d’artistes, pretén ampliar funcions fent gira i està pensada per al públic adult, tot i que perceben que la canalla de a partir de 12 anys també s’hi poden sentir molt atrets.

Duró, que ha treballat amb La Cubana, considera que el muntatge té un cert aire de comèdia que es va fent incòmode, “no és un humor superficial”. La peça, del que no es pot avançar pràcticament res per no desvetllar la intriga, té de subtrama la incomprensió de l’àvia per la parella del seu nét. I és que la dona, que no ha sortit pràcticament mai de la seva casa pairal del Pallars, i que s’ha quedat atrapada per les vivències de la Guerra Civil li costa assumir l’homosexualitat amb naturalitat. Casals i Ferré ja havien treballat anteriorment a l’adaptació teatral de Kràmpack (Aquitània, 2019). El repte de Morató (que inicialment va rebutjar fer una comèdia de por perquè no ho veia versemblant) és que la situació límit en què es troben els personatges, la puguin viure des de la veritat. En la situació de tensió els dos protagonistes es veuran abocats als pensaments de supervivència i posarà en risc una relació de parella, fins ara, celebradament viscuda per l’antagonisme dels dos caràcters.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Marc Larré guanya el premi Antoni Vila Casas d’Escultura 2024

palafrugell
Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona
Blaumut
Grup barceloní de pop, acaba de publicar el ‘Capítol 1’ del seu nou disc, ‘Abisme’

“Ara hi ha un consum excessiu de tot, sense gaudir de res”

Barcelona
girona

Torna ‘La consueta de sant Jordi’

girona
MÚSICA

La Franz Schubert Filharmonia presenta la nova temporada

BARCELONA
Crítica

Un guant

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència