Arts escèniques

FESTIVAL GREC

El Grec estrena un drama sobre la fòbia a les olives d’Aina Tur

Abans que Sis hectàrees d’oliveres, d’Aina Tur, guanyés el premi a la producció Quim Masó, Àlex Rigola ja l’havia incorporat a la seva programació. La dramaturga i directora torna a estirar d’un afer personal (la seva fòbia infantil a les olives), com ja havia fet amb Una galaxia de luciérnagas (2020). El muntatge, protagonitzat per Anna Alarcón i Nao Albet, es podrà veure del 2 al 28 de juliol a la nova sala de Sants, Heartbreak Hotel, amb un equip liderat per Àlex Rigola.

Una noia entra en un camp d’oliveres familiar disposada a cremar-ho tot. L’atura el seu cosí, que hi viu i treballa. Durant la conversa, la protagonista explica les raons per què necessita destruir-ho. El seu cosí provarà de frenar-la a banda d’empatitzar amb una història que desconeixia i que no havia percebut en la seva infància compartida: la por descontrolada a les olives servia per protegir-se d’una violència estructural familiar. Per l’autora, la peça indaga en l’inconscient dels dos personatges, que acaba identificant-se “en el discurs de l’altre”.

Alarcón ja havia protagonitzat el monòleg anterior de Tur. El text, que també s’havia presentat en una versió en una edició del Torneig de dramatúrgia del Temporada Alta, descriu “un univers molt mental, que és molt interessant com a intèrpret”, comenta l’actriu.

L’actuació a l’íntima Heartbreak té els actors i una petita maqueta de la finca. Per Rigola, aquest espai posa el protagonisme amb el treball actoral, que és a tocar dels espectadors. Tant, advertia Albet en la roda de premsa, que temen sentir massa els petits sorolls de la platea i que això els pugui desconcentrar. Albet encadenarà, pràcticament, la representació de Billy’s violence i Billy’s joy (del 28 al 30 de juny) de la companyia internacional de Jan Lauwers amb les primeres funcions al Heartbreak.

“És una història de superació”, resumeix la dramaturga menorquina. Tur adverteix dels límits de l’autoficció: la seva família no té pas una finca d’oliveres, però sí que va començar a escriure l’obra traumàtica sota una olivera, en una finca d’un amic. El Quim Masó també preveu funció en el Temporada Alta. Queda per veure si el Grec es mantindrà de coproductor amb el canvi de direcció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CRÒNICA

Des de l’aniversari de Rufus Wainwright

ABUSOS AL CINE I AL TEATRE

El Servei d’atenció als abusos en el sector artístic ha atès 21 consultes en dos anys

BARCELONA
equipaments

Carles García Hermosilla, nou director del Museu d’Història de Barcelona

barcelona
cultura

El Museu d’Història de la Joguina reobre amb més objectes exposats

sant feliu de guíxols
Cultura

Mor Julia Uceda Valiente, professora, escriptora i poetessa andalusa

Cultura

Troben víctimes de la pesta negra del segle XIV a la Catalunya central

Santa Maria de Besora
Sergi Clavell
President del Gremi d’Antiquaris de Catalunya

"El sistema espanyol d'exportacions d'obres d'art és una barbaritat"

Barcelona
Inauguració d’un mural de Tintín

Cimera diplomàtica de Sildàvia a Calonge

calonge
cultura

El majordom i la cosina del Príncep de Bel Air signaran autògrafs a Lloret

Lloret de Mar