Cultura

Solucions acústiques

El grup gironí Acousters, guanyador de l'Argila Pop, publica el seu primer disc, ‘Darrere la porta...', demà en descàrrega digital gratuïta i el dia 22 de març en CD

El grup ha reunit 2.600 euros per gravar en part el disc, gràcies a uns 90 petits mecenes

Els Acousters van començar la seva trajectòria fa un parell d'anys fent versions, lògicament acústiques, de Ben Harper, Alanis Morissette i Jack Johnson, i l'any passat van començar a tocar temes propis. I el canvi els ha anat força bé: en pocs mesos van quedar segons en el concurs de cançó de Salitja, van arribar a les semifinals del Sona 9 i van guanyar, el desembre passat, el concurs Argila Pop, de Quart.

Ara consoliden el seu projecte amb l'autoedició del seu primer disc, titulat Darrere la porta..., que a partir de demà ja estarà disponible al seu web en descàrrega gratuïta –coincidint amb el llançament del primer videoclip, corresponent a la cançó Darrere la porta– i el dia 22 de març també en CD, que arribarà a punt per al concert que el dia 23 oferiran a Cassà de la Selva com a teloners d'Els Amics de les Arts. La gravació del disc, que va tenir lloc al Soundclub Studio de Salt, amb Lluís Costa com a tècnic, productor i guitarrista col·laborador en un tema, s'ha finançat en part a través del web de micromecenatge Verkami: unes 90 persones van aportar un total de 2.600 euros en 40 dies –en els primers 10 dies ja n'havien aconseguit la meitat– a canvi de diferents detalls: per una aportació de 5 euros, el nom del mecenes apareix en l'apartat d'agraïments del llibret del CD; per quantitats superiors, s'hi afegeix també el CD signat pels membres del grup i diferent material promocional, com ara cartells, xapes, samarretes i entrades de concerts, en funció de la quantitat donada, i per 250 euros se suma a tot plegat un concert particular a casa del mecenes, amb una capacitat màxima per a 50 persones. Hi ha hagut dues persones que han triat aquesta última opció, però ningú ha arribat als 500 euros, que comportaven un sopar preparat pel grup a casa seva, amb concert privat inclòs, per a cinc persones i cinc acompanyants.

Marta Pérez (veu, guitarra acústica i lletres; de Cassà), Gerard Parés (bateria i veus; de Cervià de Ter, també amb La Troup), Albert Ramos (baix; de Bordils), David Abad (guitarres acústica i elèctrica, veus; de Fornells de la Selva, també amb Stickcovers) i Carles Camós (teclats i piano; de Palamós, també amb La Troup) formen Acousters, que en el seu debut han tingut com a col·laboradors Cesk Freixas i Carles Sanjosé (veus), Jana Boadas (violoncel), Laura Mató (violí) i Toni Vives (percussió). En la part visual els han donat suport Gerard Freixas (disseny gràfic), Nonna Targa (il·lustracions) i Clara Mitjavila (fotografia). La masterització del disc es va fer als estudis Catmastering de Manresa i va anar a càrrec de Juanjo Muñoz (Gossos). Amb cançons com ara Se t'escapa el temps i Principis, Acousters estan ben situats per ser una altra brillant realitat del nou pop català.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Premis ARC per al Càntut, Porta Ferrada, The Tyets, El Pot Petit i les festes del Tura

lleida
CULTURA

La UAB remarca el “compromís” i el “rigor científic” de Joan B. Culla

UNIVERSITAT

La UdG investirà doctor ’honoris causa’ Ulises Cortés

GIRONA
UNIVERSITAT

La UdG mantindrà l’antiga sala d’estudi de la biblioteca de Medicina oberta als estudiants

GIRONA
Crònica
música

Joan Isaac, nit rodona al Palau

Barcelona
CULTURA

El mestratge de Joan B. Culla

ARTS ESCÈNIQUES / MÚSICA

Cultura dona surt a propostes culturals de 106 micropobles de Girona

GIRONA
cinema

Rosa Vergés serà distingida amb el Gaudí d’Honor 2024

Barcelona
MÚSICA

El Festival Strenes confirma 25 artistes per l’edició 2024

GIRONA