Cultura

Cervià de Ter rebrà un fons per donar valor al castell medieval

L'ajut permetrà fer una excavació, consolidar les restes i senyalitzar el conjunt

En l'última comissió de Patrimoni s'ha valorat favorablement el projecte d'investigació, consolidació i promoció del castell de Cervià de Ter (Gironès), actualment en estat ruïnós. Així, el projecte que impulsen l'Ajuntament i la Universitat de Girona (UdG) té via lliure per tirar endavant una campanya arqueològica, consolidar els resultats i museïtzar les restes perquè siguin visitables en un futur pròxim. El director dels serveis territorials de Cultura, Antoni Baulida, detalla que Cervià de Ter, a través de l'1% cultural, disposarà d'un fons –aproximadament d'uns 350.000 euros– per impulsar el projecte, però Foment exigeix que es tramiti tot alhora. Segons Baulida, això potser farà que s'acabi modificant alguna part de la proposta, depenent del que es trobi durant la fase d'investigació. “L'únic que demanem és que ens comuniquin els canvis”, remarca.

El castell de Cervià, com valora el professor Lluís To en un dels seus estudis, compagina les restes arqueològiques d'un castell medieval i altres elements patrimonials de la mateixa època, amb un important arxiu de documents procedents de l'antic priorat de Santa Maria de Cervià “que permeten resseguir amb un detall excepcional el procés de constitució del castell com a centre de poder, sociabilitat i cultura entre els segles XI i XV”. Els constructors del castell i de la senyoria de Cervià, Sunyer dit Llobet i la seva esposa Avierna, eren uns notables locals esmentats en documents des de finals del segle X.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Mor l’actriu Concha Velasco als 84 anys

barcelona
Crònica
música

D’un blues de Memphis a volar

Barcelona

La nova esclavitud i el canvi climàtic, al cine

barcelona
Olot

La Mostra d'Olot celebra el 800 aniversari del primer pessebre

Olot
temporada alta

La Menuda fa un tomb a la proposta escènica per a la primera infància

girona
CULTURA

Mor Joan Moll, un dels grans pianistes de la seva generació

Víctor Iriarte
Director de cinema

“El mapa és la possibilitat de canviar de destí”

Barcelona
cultura

Stay Homas presentarà aquest dissabte el seu disc “Homas” a l’Auditori de Girona

girona
art

Elisa Arimany, l’escultora de la tenacitat, l’emoció i el record