Santi Arisa grava a Aiguaviva el disc del seu nou espectacle, «Tot és en tot», basat en poemes de Martí i Pol

El poeta va donar «llicència» al músic per remenar lliurement els seus versos

Miquel Martí i Pol (Roda de Ter, 1929-2003) i Santi Arisa (Manresa, 1947) no pertanyen exactament a la mateixa generació però, segons el músic, hi ha uns quants punts de contacte vital entre tots dos: «Martí i Pol explica en els seus poemes coses que jo he viscut i sentit. Per exemple, ell va entrar a treballar molt jove a la fàbrica, com jo.» Això explica que un dels blocs importants de Tot és en tot sigui el dedicat als poemes del llibre La fàbrica (1972), com ara la memorable Nova oració del Parenostre: «Pare nostre que esteu en el cel, sia augmentat sovint el nostre sou, vingui a nosaltres la jornada de set hores, faci's un xic la nostra voluntat així com la d'aquells que sempre manen.»

Santi Arisa ha triat una àmplia i variada selecció de poemes, que abracen un llarg període, entre el 1948 i el 1997, i un ampli ventall de temes, des dels més polítics i patriòtics (Les quatre banderes) fins als més filosòfics i sentimentals. Hi ha un parell de poemes d'Estimada Marta (1978), un Pa amb tomàquet en clau de salsa-rumba i altres poemes que han anat derivant musicalment cap al blues i el jazz en aquest apassionat experiment de Santi Arisa, que ja havia treballat amb la poesia de diversos autors a les seves Tavernes, però que ara ha volgut centrar-se en l'univers de Miquel Martí i Pol. Tot és en tot, que també es presentarà el 8 de novembre a la Fira Mediterrània de Manresa, té una acurada posada en escena, però ara mateix està més a prop d'un concert que d'un espectacle musical, tot i que Arisa no descarta aquesta opció: «Jo volia teatralitzar-lo i fer-ne un musical, però no tinc prou mitjans per fer-ho. Si després de les presentacions de Sant Cugat i Manresa ens plouen actuacions, ja veurem què en fem...»

A Tot és en tot, hi participen un total de 30 persones: el Cor Coral·lí, dirigit i fundat per Agnès Miralbell i format per una vintena de veus joves, entre les quals hi ha les solistes Núria Costa i Rocío Seligrat; Jordi Blanch i Laura Merçè, cantants de La Tribu de Santi Arisa, i també l'actriu i rapsoda Rosa Cadafalch, bona coneixedora dels versos de Martí i Pol.

Sense ajut, almenys aquí

«Gràcies a Déu que tinc La Tribu per actuar en festes majors i poder pagar projectes com aquest, perquè no tinc cap subvenció. Vaig presentar el projecte de Tot és en tot a les convocatòries del Consell de les Arts i no em van donar cap ajut perquè em van posar un 6,5... i calia un 7 per tenir una subvenció!» Santi Arisa ja té una llarga trajectòria de desencisos amb les institucions –i les discogràfiques– però ell persevera: «Ara tinc una entrevista concertada a l'Institut Cervantes. Seria impressionant que a Madrid em donessin una subvenció que aquí m'han negat per un projecte sobre Martí i Pol.» I després de tot encara li queda energia per plantejar-se alguns projectes pendents amb Pegasus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
música

El vidrerenc Àlex Pérez presentarà ‘Tot el que som’ al Festival Espurnes de Llagostera

vidreres
música

Sven Väth encapçalarà el cartell del festival electrònic Delirium

cassà de la selva
Cultura

Mor Ivan Ivanji, escriptor serbi i supervivent d’Auschwitz

ART

El paper pioner d’Espais, en una exposició a Girona

Girona
Cultura

Personatges de tres obres de Guimerà a la façana de la Casa Mural del Vendrell

El Vendrell
figueres

Dibuixos del Dalí adolescent per commemorar els 120 anys del seu naixement

FIGUERES
lletres

Núria Cadenes, Jordi Masó i Maria Mercè Roca, finalistes del Llibreter

barcelona
ART

Les Bernardes ofereix una mirada a la cultura africana

Salt
cinema

DocsBarcelona, documentals que destrueixen els estereotips

barcelona