Música

Crítica

música

Les mans màgiques de Nelson Goerner

En la seva onzena edició, el Festival de Cervià de Ter s’ha establert inequívocament com un model per als certàmens de petit format, en bona part per l’atmosfera de convivència que és capaç de generar al voltant dels concerts, complementats amb refrigeris en un destacat entorn patrimonial. Naturalment, també entra en joc la irreprensible acústica de la mil·lenària nau romànica i la curosa producció amb el segell Ibercamera, proveint interessantíssims programes temàtics. El d’aquest any, fixat pels dies 3 i 4 de setembre, se centrava en la integral de la Suite Ibèria d’Albéniz, plasmada per les mans màgiques d’un autèntic prestidigitador, el pianista argentí Nelson Goerner.

L’expectació era alta, ja que el concertista venia apuntat com el gran continuador de l’escola pianística del seu país (recordem noms cimers com ara Marta Argerich i Daniel Baremboim) i també per la prolífica paleta de discos que porta publicats. Però Goerner va superar amb escreix el millor dels optimismes: és un intèrpret voraginós, transcendental.

El pianista va repartir equitativament els quatre quaderns de la Ibèria per les dues nits –divendres els dos primers i dissabte els restants– amb una execució tel·lúrica i exultant, de pulsacions peregrines, que va afavorir molt les dissonàncies i els contrastos rítmics. Va completar l’alineació amb obres de Chopin, Schubert i Debussy (aquest últim en els bisos), rematant un programa d’altíssima exigència: inclinat de forma quasi orgànica sobre l’Steinway, concentrava l’esforç en les mans i no a l’avantbraç, fent lliscar els dits lleugers pel teclat com si fos una carícia, amb una suprema subtilitat a l’abast només dels olímpics. El públic li va rendir un aplaudiment dempeus entrecreuat amb bravi merescuts.

Nelson Goerner
Festival de Cervià de Ter
Església del Monestir, 3 i 4 de setembre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera