Economia

Vins i Licors Grau inverteix 3,5 milions en la seu de Palafrugell

L’empresa amplia el magatzem, el robotitza i condiciona dependències per presentar productes i anyades antigues

L’empresa empordanesa Vins i Licors Grau va inaugurar ahir l’ampliació de la seva botiga a Palafrugell, amb un nou magatzem climatitzat de 1.200 metres quadrats, amb l’ampliació de la vinoteca i un nou espai subterrani de 400 metres quadrats amb sales polivalents per fer presentacions i degustacions de producte i un nou celler reservat per a les ampolles de vins de collites datades entre les dècades dels vint i els vuitanta, que se sumen als 15.000 metres quadrats de què ja disposaven les zones edificades i de pàrquing, els 1.200 de vinoteca i els 8.000 que ja acumulaven entre les dependències d’emmagatzematge a Palafrugell i Figueres. En total, l’empresa ha invertit 3,5 milions d’euros en les obres.

A l’acte d’inauguració hi van assistir, ahir al vespre, uns dos milers de persones per conèixer les novetats. La companyia preveu tancar l’exercici 2017 amb unes vendes d’uns 52 milions d’euros, que amb les millores esperen fer créixer fins als 60 l’any vinent, gràcies a l’impuls de la botiga en línia. El director de la vinoteca, Jordi Grau i Segarra, destacava que fins ara ja figuren en els primers llocs de la venda i distribució de licors, però esperen consolidar la seva posició gràcies a l’ampliació. Vins i Licors Grau ven cada any 12 milions d’ampolles de 10.000 referències diferents, una xifra que amb el creixement del magatzem estendran fins a les 12.000. La cartera de clients volta els tres milers, principalment entre el sector hostaler de la demarcació, però també a la resta de Catalunya i l’estranger.

LES XIFRES

3,5
milions
ha invertit l’empresa en l’ampliació de les instal·lacions a Palafrugell, centrades en el magatzem i la vinoteca.
12
milions
d’ampolles de més de 10.000 referències venen cada any, amb una cartera aproximada de 3.000 clients.

Magatzem robotitzat vinculat al web

Per optimitzar l’activitat de venda i grans comandes telemàtiques a través del web , Vins i Licors Grau ha invertit també en el sistema de magatzem robotitzat Miniload, que permet agilitar la preparació dels enviaments i minimitza errors. Les vendes no presencials ja suposen més d’un 10% de la facturació global, i fan augurar que el percentatge anirà a l’alça en els pròxims anys respecte al comerç tradicional. A banda, però, han habilitat el celler d’anyades antigues, que permetrà als clients interessats veure de prop ampolles de vins de museu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia