Cambrils, Salou, Vila-seca i Reus presentaran un pla de competitivitat per millorar l'oferta turística
Els Patronats de Turisme de Cambrils, Salou, Vila-seca, la Pineda Platja i Reus van presentar ahir les accions conjuntes de promoció com a destinació turística prevista per al 2010, com ara la presència en tres fires d'àmbit estatal i en sis més d'àmbit internacional. Es marquen la fita de fidelitzar el mercat del sud de França i també el d'Espanya, per a la qual cosa s'ha afegit al grup de municipis Tarragona. La ciutat es vol promocionar conjuntament amb aquesta coalició a Santander, aprofitant la connexió oberta per Ryanair entre la ciutat cantàbrica i la Costa Daurada. En aquest sentit, el regidor de Promoció, Sergi de los Ríos, va explicar que la ciutat vol sortir de «l'autoaïllament» pel que fa a la promoció turística. Tot i que la participació és ara puntual, en funció dels resultats es plantejaran intensificar-la.
La filosofia amb què van començar la col·laboració aquests municipis el 2001 els ha dut a plantejar-se la possibilitat de presentar-se conjuntament per aconseguir desenvolupar un pla de competitivitat, que si és finalment seleccionat pot suposar una injecció de diners per part de l'Estat per convertir aquesta zona de la Costa Daurada en una destinació turística de qualitat. Aquest pla és, ara per ara, un projecte «embrionari», segons van reconèixer els regidors dels quatre municipis implicats, però tenen la intenció de presentar un avantprojecte a la Generalitat abans del juny perquè els doni el vistiplau i els presenti a la convocatòria estatal. A través d'un pla d'aquestes característiques es defineixen les línies mestres del model turístic i es respon a la necessitat de plantejar nous productes per fidelitzar i fer augmentar la demanda.
k