L'Alt Penedès reclama més formació i innovació per frenar la pèrdua de competitivitat

La comarca centrarà els esforços del tercer pla estratègic per sortir de la crisi

«En els darrers anys no s'ha fet cap parc tecnològic al territori. A Vilafranca hi ha un hospital potent, però per estudiar un grau mitjà d'infermeria cal anar fora de la comarca. L'Alt Penedès potencia l'enoturisme, tot i que per formar-se en la matèria cal anar a Tarragona.» Aquests són alguns dels exemples que va donar ahir l'alcalde de Vilafranca, i alhora president de la Fundació Pro Penedès, Pere Regull, per justificar l'inici del tercer pla estratègic que es preveu tenir sobre la taula a final d'any.

Regull va apuntar que el pla, tot i que només serà un element orientatiu, ha de servir per marcar l'estratègia de la comarca per afrontar de forma conjunta la crisi econòmica i ajudar el Penedès a «estar al mapa». L'alcalde explicava que l'obertura de l'eix diagonal, el futur aeroport d'Igualada, la nova línia ferroviària orbital i la millora de diverses infraestructures viàries era motiu de reflexió per aprofitar els actius, perquè «el Penedès té potencial i possibilitats», i criticava el model de promoció econòmica que ha fet Vilafranca, la capital de comarca, en els darrers anys, «que només s'ha dedicat a fer pisos i a la microempresa i això no fa ciutat». L'alcalde ho deia al final de la jornada de debat que es va fer al castell de Castellet, i on es van aplegar agents econòmics i socials per debatre les febleses i potencialitats d'aquest territori.

Durant la jornada, els diferents agents van fer autocrítica assegurant que l'Alt Penedès ha estat els anys de bonança econòmica «perdent pistonada», que hi ha hagut massa construcció, que hi ha un dèficit de formació professional i universitari, de projectes d'innovació i que el territori necessita gestionar més bé el paisatge per explotar l'enoturisme. Les proclames i autocrítiques serviran a partir d'ara a la comissió d'experts que s'ha creat per anar desenvolupant el pla que s'espera tenir acabat a final d'any. El president de la Unió Vinícola del Penedès, Joan Gil, va ser ahir un dels més crítics quan va assegurar que, a més de marcar les estratègies, a la comarca li cal lluitar contra els interessos polítics i va posar, com a exemple, «les dificultats que ara hi ha per posar darrera de la marca Costa de Barcelona el nom de Penedès».



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona