Economia

Un impuls europeu al turisme de la Cerdanya

La comarca treballa en set projectes per potenciar el sector, valorats en 1,6 milions d’euros, una part dels quals provenen de fons Feder de la UE

A la Cerdanya ja han posat fil a l’agulla a les obres dels projectes de promoció turística agrupats amb el nom de Posicionament turístic de la Cerdanya. El patrimoni i la cultura com a eixos vertebradors. En total, estan valorats en 1,6 milions d’euros, la meitat dels quals es financen amb fons Feder de la UE i de la Generalitat, mentre que l’altra meitat va a càrrec de les administracions locals. De la tramitació se’n cuida el Consell Comarcal.

El primer projecte en què s’ha començat a treballar és l’adequació de l’auditori-sala d’actes que se situarà als porxos de cal Fanxico, al municipi de Bolvir. La intervenció forma part de la rehabilitació integral d’aquesta casa, on hi ha la seu de l’Ajuntament.

Un altre projecte que està avançat és el titulat Foment cultural a Fontanals de Cerdanya, que consisteix en la senyalització de rutes del patrimoni natural i cultural del municipi, així com actuacions concretes a les esglésies de Santa Eulàlia d’Estoll i Sant Martí d’Urtx. Precisament aquesta setmana s’ha fet a la seu de l’ens comarcal l’obertura de pliques per a aquestes obres, a la convocatòria de les quals s’han presentat dues empreses. El preu de sortida és de 80.000 euros.

El programa es completa amb la construcció del centre d’interpretació de les restes arqueològiques d’All (Isòvol); la museografia de la sala 6 del Museu Cerdà de Puigcerdà; la rehabilitació de cal Travesseres a Bellver de Cerdanya; el Centre Cultural de Ger i la dignificació de l’entorn de l’església parroquial, i la rehabilitació del Casino d’Alp.

LA DATA

2020
és l’any
de finalització dels projectes que es beneficien de la convocatòria Feder en què està inclosa la Cerdanya.

Creixement “intel·ligent”

La convocatòria Feder 2014-2020, a la qual es va acollir el Consell de Cerdanya per a aquest programa, té com a objectiu –explica la Generalitat– “la promoció d’un creixement intel·ligent, sostenible i integrador del territori”. En el cas de la Cerdanya, a la pràctica es concreta a fomentar el sector turístic a partir dels atractius dels elements culturals (bàsicament, arquitectònics) i paisatgístics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar

GIRONA

Comença la reforma integral de l’hotel Best Western Premier CMC, amb dos milions d’inversió

girona

Bumerang, l’‘start-up’ que evita 2.500 envasos d’un sol ús al dia

Barcelona

Empatif s’enfoca a guanyar volum, també amb compres

Manresa
ECONOMIA

Compres i milers de visitants a la fira Expocasió de Fornells

fornells de la selva

Continua la Vaga a la multinacional DXC Technology

girona