Economia

Economia

El valor de la fabricació local

La producció de proximitat és un dels trets distintius de la firma de moda catalana Naulover, amb seu a Sant Joan de Mediona, a l’Alt Penedès

L’empresa espera arribar enguany als 19 milions, un 5,6% més respecte al 2016

Proximitat i sostenibilitat són els trets distintius de la firma de moda catalana Naulover, que fabrica els seus productes a la planta de Sant Joan de Mediona, a l’Alt Penedès. “Tot ho elaborem a la nostra fàbrica o en tallers pròxims a ella. És producció de proximitat, feta aquí”, defensa Carme Noguera, directora general de la firma.

La producció local, assegura, conforma la identitat de Naulover. “La filatura prové de Sabadell o Terrassa”, apunta Noguera, que rebutja deslocalitzar la producció, ja que creu que Naulover perdria la identitat i es convertiria “en una marca qualsevol”. És per això que “vam decidir no externalitzar, per continuar donant la qualitat que ens caracteritza. Si ho féssim, perdríem el nostre ADN”. Aquesta identitat, diu, es concreta en la peculiaritat dels fils i els teixits que utilitzen, com també en el procés de confecció que duen a terme, que defineix com a “molt artesà”. Les peces “no es tallen en grup i es fan una per una, per la qual cosa la qualitat que en resulta és superior al fet de si es produís de manera més industrial”, justifica.

500 llocs de treball

I la proximitat està directament relacionada amb l’ocupació local. Actualment, Naulover té una plantilla de 130 treballadors, després d’un ajust que va fer el 2014 i que va suposar la prejubilació de 40 empleats. Tanmateix, tenint en compte els tallers externs amb els quals treballa la firma, l’empresa dona feina a 500 persones.

Un cop superada la crisi que va afectar també de manera punyent el sector, la firma preveu tancar l’any amb un increment de la facturació del 5,6%, fins als 19 milions d’euros, i augura un creixement d’entre un 5% i un 10% per al 2018.

Naulover té un establiment propi a Barcelona i dues botigues de productes rebaixats a Igualada i Viladecans. A més, la marca va obrir l’any passat un local en franquícia a Dubai i esperar tenir-ne aviat un altre de productes rebaixats. La firma també és present a les principals botigues multimarca de França, Bèlgica, el Regne Unit, Polònia i els Estats Units, mentre que a Itàlia i Portugal ven a través de centres comercials i a Mèxic, a grans superfícies. La marca treballa per arribar ben aviat a vendre a l’exterior la meitat de la seva producció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.