Economia

JORDI ARILLA, JOAN SERRA I EMILIO HERNÁNDEZ

CONSELLER DE GESTIÓ PARCMOTOR, ALCALDE DE CASTELLOLÍ I CONSULTOR DE CELLNEX TELECOM

“Ara aportem serveis, seguretat i instal·lacions”

Després d’anys de dèficit, els nous gestors del Parcmotor de Castellolí fan un pas endavant amb socis tecnològics per atreure empreses a l’Anoia

Quines novetats han presentat al Parcmotor?
[Jordi Arilla] Som una empresa privada suma de diverses del món del motor dedicades a la promoció del motor i a esdeveniments que tirarem endavant una instal·lació que en deu anys va ser deficitària. Aquí hi havia un deute molt gran amb l’Institut Català de Finances, proveïdors i creditors, i ho hem deixat tot net. Amb una gestió professional i endreçada, pot ser un bon negoci per a l’empresa privada i una bona oportunitat per a l’administració per dur riquesa, activitat i esport en una àrea oprimida per la crisi. [Joan Serra] S’obre una nova etapa, després d’una situació precària, per ser molt competitius, ja que som un dels circuits més sanejats econòmicament, amb un gestor referent a nivell mundial i amb un soci tecnològic català, Cellnex Telecom, que ens aportarà tecnologia per al vehicle del futur, autònom i connectat. Volem situar-nos en el món com una instal·lació propera a Barcelona perquè les marques vinguin, ens utilitzin i creïn riquesa al territori i llocs de treball. A l’Anoia tenim el Campus Motor Anoia, que amb l’ajut de la Generalitat i el clúster d’automoció ens vendrem com a Catalonia Living Lab. [Emilio Hernández] Cellnex, com a líder en antenes de telecomunicacions, estava preocupat per veure com podia afectar el vehicle connectat les seves infraestructures i estava buscant un entorn per convertir-lo en el seu laboratori.
Quina diferència hi ha amb el que s’oferia fins ara?
[J.A.] Teníem un circuit amb limitacions, fet amb molt d’entusiasme però amb pocs recursos i sense connectivitat. Ara aportem aquesta tecnologia, però també serveis, seguretat i instal·lacions amb capacitat perquè les utilitzin la indústria de la tecnologia i el públic amateur, apropant-les a l’aficionat, per a totes les disciplines: circuit de trial, de motocròs, pistes d’enduro, el pal de paller del circuit de velocitat... I plantegem cursos de tot, també per als cotxes 4x4, perquè hem de ser sensibles al medi ambient. [J.S.] Inicialment va néixer de la Federació Catalana de Motociclisme per a la preparació de pilots i, ara, sense deixar de potenciar l’esport, s’intenta captar indústria del sector de l’automoció. [E.H.] Amb la infraestructura de Cellnex es podrà convertir en un laboratori d’anàlisi del big data orientat a l’automoció. Amb antenes i xarxes wifi dins el circuit, els vehicles podran enviar centenars de paràmetres en temps real. També per a empreses de videojocs de carreres, perquè hi haurà càmeres que permetran associar-hi imatges.
Quan estarà a ple rendiment?
[J.A.] El rendiment l’optimitzarem dia a dia amb el que tenim. Ha passat a ser un circuit gairebé sostenible, però anem més enllà, amb una nau de 700 m² per donar servei a les marques, amb un cobert de 450 m² per a sales de conferències, brífings, menjador o càtering. Acabem d’obrir una cafeteria punt de trobada, tenim una àrea de marxandatge, atenció als pilots i escola. Abans la instal·lació tota sola menjava tant que tenia pèrdues, i ara busquem recursos i hem trobat empreses i socis que ens permet que a l’administració no li costi res. Hem de generar riquesa. [E.H.] Des de Cellnex ja estem desenvolupant uns pals autosuficients per col·locar-hi antenes i càmeres compromeses amb fabricants prèmium que començaran projectes aquí. També portarem competicions universitàries de cotxes i motos elèctriques. [J.S.] L’Ajuntament ha entrat al patronat de la Fundació Catalana per l’Esport de Motor per fer visible l’entesa pública i privada i fa mesos que es fa publicitat del projecte, i amb la Generalitat hem fet missions comercials a la Xina, el Canadà, Mèxic i Alemanya, i l’han vist amb molt bons ulls.
Quins clients tenen?
[J.A.] El de referència ha sigut McLaren, amb el qual tenim un acord per desenvolupar una sèrie de vehicles i ens demana totes aquestes tecnologies, serveis i prestacions. Volvo va fer aquí la presentació mundial de camions híbrids i amb gas; BMW va fer la del Sèrie 5 i va portar 3.500 persones durant un mes; Renault, la presentació dels 4x4 industrials; Jaguar ara és aquí, i Seat fa ara les fotos d’estudi i anuncis del nou Cupra. Els serveis, l’entorn, la marca Barcelona, ens donen credibilitat i força.
Quina inversió han fet?
[J.A.] Només els tres primers mesos hem invertit 770.000 euros en seguretat i hem posat un dipòsit d’aigua d’un milió de litres perquè estem en un entorn natural. Enguany tenim una inversió d’un altre milió d’euros en instal·lació pròpia. La inversió serà milionària i tenim al davant 35 anys de gestió per recuperar-lo i treure’n rendiment. No tenim pressa. Primer hem fet un pas enrere per fer-ne després dos endavant. L’objectiu és oferir a final d’any els serveis de connectivitat i espais d’un circuit exemplar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Estats Units

La Fed retalla mig punt els tipus d’interès en la primera rebaixa des del 2020

Barcelona
Estats Units

Tupperware inicia el procediment de fallida

Barcelona
economia

Mataró guanya una primera demanda al Corte Inglés que li reclama 24 milions

Mataró
unió europea

Anul·len una multa a Google per pràctiques abusives en publicitat

barcelona

El Consorci de les Gavarres augmenta un 14,36 % el pressupost 2025

monells

El Girocamping PRO presentarà noves eines per potenciar la sostenibilitat

SANT PERE PESCADOR
Economia

El BBVA no apujarà l’oferta de l’opa al Sabadell perquè ja és “molt atractiva” pels accionistes

barcelona
economia

Nous ajuts per impulsar el comerç de Mataró

mataró

L’ampliació de l’Outlet Gran Jonquera s’obrirà el mes d’octubre

LA JONQUERA