La Borsa
Més valors
Economia

Un mos creatiu per al vermut

Torrades, anxoves i vermut. No cal res més per anar fent gana per a un bon àpat. Si, a més, construïm el mos amb una torrada cruixent i saborosa, una anxova molsuda com poques i una perla de vermut de primera qualitat, com ho és el de la firma reusenca Miró, l’experiència resulta, com diria Marc Ribas, el xef de Cuines de TV3, “brutal”. És la primera tapa d’autor que han llançat al mercat Manuel Torres, expropietari de les patates que encara tenen el seu nom; Joan Garcia, Laura Duran i Laia Garcia, de carns Laura; i Raúl Roque, de Pearls Molecular Experience, tres petits negocis que han sumat recorregut professional i sinergies per fer-ne un de nou, selecte, innovador i creatiu.

Manuel Torres, propietari durant 42 anys –des del 1969 fins al 2011– d’aquesta marca de patates fregides, va decidir canviar els tubercles per anxoves del Cantàbric, després “de quedar avorrit de les patates i d’entrar en un negoci d’anxoves que va acabar com el rosari de l’Aurora”, ens explica. La nova marca que ha creat, El Anzuelo de Torres, distribueix anxoves de primera qualitat, que ell mateix tria, dessala, envasa i comercialitza.

En un esdeveniment organitzat per una reconeguda marca automobilística, Torres va conèixer en Raúl Roque, fundador de Pearls Molecular Experience –del qual ja vam parlar en L’Econòmic del 13 de maig–, i van començar a pensar en crear un nou negoci, basat en les esferes de vermut de l’un i les anxoves de l’altre.

Però els quedava un vermut coix. Els faltava una base que donés consistència als seus productes. Torres no va dubtar a contactar amb Laura, un comerç de delicatessen i productes gourmet, carns i menjars preparats, ubicat al seu mateix poble, Premià de Dalt. Les torrades de la Laura són conegudes per la qualitat dels seus ingredients, pel seu bon gust i per la seva consistència, “que fa que es conservi la seva textura cruixent fins i tot quan estan fredes”, comenta la Laia, la filla del Joan i la Laura, encarregada de donar a conèixer el producte. El detall és important, perquè tant l’anxova com la perla s’han de conservar a la nevera i els tres productes es comercialitzen en una mateixa caixa.

De l’embranzida emprenedora d’aquests professionals ha sorgit Tapas de Autor. Han començat per oferir una autèntica menja ambrosíaca per a l’hora del vermut, però asseguren que només és el principi i prometen que aviat arribaran a les botigues gourmet i als establiments més distingits del país noves propostes per a gaudi de tots. A més, es tracta d’un plaer fugaç que no fa patir la butxaca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Les vendes a les botigues vinculades a Comertia cauen un 31,1% al febrer, la pitjor davallada dels últims nou mesos

Barcelona

La Fira de Barcelona preveu “un punt d’inflexió espectacular” a finals de març pel que fa a la tornada a la normalitat

Barcelona

L’atur es dispara entre els més joves

barcelona

Formació en les feines de la vinya als cellers de la DO Empordà

Figueres

El TSJC tomba l’acord amb l’empresa del 85% de la plantilla d’Acciona a Nissan

barcelona

El Consell de Cambres avala l’acte empresarial per rebutjar els aldarulls i urgeix un Govern “fort i estable”

barcelona

Biboss, per resoldre qualsevol tasca

Barcelona

L’FMI avisa que 15 milions de llocs de feina estan en risc a Europa si no es donen més ajudes de capital a empreses

Brussel·les

Navarro creu que part dels terrenys de Nissan es poden destinar a la logística de l’última milla

Barcelona