Economia

Inversió de 2,2 milions de Millor Battery

La firma de Cerdanyola potenciarà diverses línies de producció a la seva planta

L’empresa té una clara vocació industrial, a banda de la seva faceta de recerca

Millor Battery, el fabricant de bateries d’ió liti per a tot l’univers de l’electromobilitat, vol engegar a partir de l’any vinent un ambiciós pla d’industrialització i internacionalització, que es traduirà en inversions per valor de 2,2 milions d’euros, com ha avançat el director de la firma, Baltasar López.

L’empresa, que disposa d’una planta de 1.200 m² a Cerdanyola, no descarta, per fer realitat els seus propòsits de creixement, “obrir una ronda de finançament”: “De fet, hem tingut moltes peticions d’empreses per donar-nos suport per créixer”, explica López, que pensa que aquest redimensionament ha de dur l’empresa a multiplicar significativament la seva facturació actual, de 400.000 euros, i fer créixer el capital humà, que ara el configuren onze persones. L’empresa consolidarà així tres línies de producció, una dedicada a la bicicleta i dues més per a vehicles pesants (autobusos i camions) i motocicletes. “Fins ara havíem treballat gairebé com a artesans, tot fabricant packs de bateries de tracció en petites sèries per a projectes de mobilitat sostenible d’alt valor afegit, i ara voldríem fer un salt quantitatiu”, segons afirma López. Val a dir que si Millor Battery ha assolit anomenada en el mercat ha estat, com diu López, perquè: “La nostra tecnologia basada en cel·les electroquímiques d’ió liti permet prestacions molt superiors a les que existeixen al mercat, tot complint amb els estàndards més exigents de qualitat i seguretat. La gestió electrònica i tèrmica que hem desenvolupat ens permet oferir bateries més lleugeres, amb més vida útil, alhora que integren capacitats de comunicació i connectivitat a demanda del client.” Millor Battery ha sabut definir molt bé quin era la seva veta de mercat, com aclareix Aleix Gabarró, cap de projectes de l’empresa: “Grans empreses, com ara Tesla i Seat, poden assumir el cost de dissenyar i fabricar la bateria, però hi ha tot un segment de fabricants petits i mitjans que no poden assumir aquesta inversió, però que tampoc es conformen amb un estàndard, i per això recorren a empreses com la nostra, que els evitaria el cost d’obrir una planta separada dedicada a les bateries.” Així doncs, la capacitat de recerca i desenvolupament de Millor Battery s’ha aconseguit amb sectors ben diversos. Com explica Baltasar López: “D’una banda tenim els vehicles lleugers, amb molt valor afegit, des de bicicletes fins a microcotxes, tot passant per motos i scooters, que necessiten bateries molt lleugeres. D’altra banda, hi ha vehicles pesants, com camions i autobusos, que necessiten bateries en què la fiabilitat i la llarga vida útil són l’element clau. Un tercer segment serien els vehicles elèctrics de competició i prototipus de luxe, que volen bateries de prestacions molt altes, en què la gestió tèrmica i la lleugeresa de pes són crítics. Encara tindríem un quart segment, el de les bateries estacionàries per a energia fotovoltaica, un mercat que afrontem com a segona vida per a les bateries que fabriquem per a vehicles.” Com

clients

Diversos nínxols de mercat

Entre els seus clients, hi trobem fabricants de bicicletes elèctriques com oh!bike, per al qual va subministrar cent bateries en un primer moment; Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), per al qual ha servit les bateries dels seus minibusos; Indcar, la carrossera d’autocars d’Arbúcies, i la Fórmula E, la competició de vehicles elèctrics que organitza la Federació Internacional de l’Auto- mòbil (FIA) per investigar al voltant del vehicle elèc- tric i fer-lo més popular.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

El termini per reclamar despeses hipotecàries comença en anul·lar-se la clàusula abusiva

BARCELONA
GIRONA

El Govern aprova ajuts a la pagesia per valor d’11,4 milions d’euros

GIRONA
GIRONA

La CGT de Correus denuncia falta de personal en una desena de barris

GIRONA
economia

El Banc Sabadell guanya 308 milions el primer trimestre, un 50% més que l’any passat

barcelona

Unió de Pagesos considera un “pedaç” el decret pel control de fauna cinegètica

girona
Unió Europea

TikTok suspèn el programa de punts de la versió ‘Lite’

Barcelona

Èxit de participació del XXV Fòrum Industrial

girona
economia

Menys burocràcia en els plans d’estalvi d’aigua per ramaders i agricultors

barcelona
Estats Units

Aproven la llei que podria suposar la prohibició de TikTok als EUA

Barcelona