Economia

Economia

Iniciativa per al comerç de proximitat

Comprar a casa val molt

Sis municipis del Ter-Brugent insten els veïns a fer la despesa d’alimentació al mercat setmanal i en negocis locals

Batlles i regidors veuen responsable gastar els diners al mateix poble

No era el millor dia per anar al mercat a Amer, ahir. Plovia i la majoria dels paradistes de fruita i verdura es van haver de resguardar de la pluja sota les voltes de la plaça de la Vila. Però alcaldes i regidors de l’àmbit del Ter-Brugent van escollir la jornada d’ahir per presentar una campanya que destaca les virtuts, econòmiques i de cohesió social, que tenen els mercats i les botigues de tota la vida.

La campanya Sigues responsable. Compra producte local! va començar ahir a Amer, però continuarà a tres pobles més de la Selva (Sant Julià del Llor i Bonmatí, la Cellera de Ter i Anglès) i a dos de la Garrotxa (les Planes d’Hostoles i Sant Feliu de Pallerols). Es repartiran díptics amb el dia que hi ha mercat i un mapa dels negocis on es pot anar a fer despesa a peu, gairebé sense agafar el cotxe.

Amb la col·laboració dels ajuntaments, la iniciativa és de l’Associació per al Desenvolupament Rural Integral de la Zona Nord-Oriental Catalunya (Adrinoc), que se sustenta amb fons del Departament d’Agricultura i ajuts europeus (del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural). El gerent d’Adrinoc, Jordi Terrades, va destacar que els mercats són els “mediadors” entre el producte de proximitat i els veïns.

Els alcaldes d’Amer (Maria Rosa Vila), la Cellera (David Sarsanedas) i Sant Julià del Llor i Bonmatí (Marc Garcia), i els regidors Joan Soler, de les Planes, i Salvador Vilalta, de Sant Feliu, van expressar la voluntat que el mercat i els negocis ajudin alhora els establiments de restauració, va afirmar Vila.

La compra en tres parades del mercat o en botigues del seu poble permetrà als veïns la possibilitat de rebre (de manera gratuïta) com a obsequi una bossa plegable per a la compra. Amb un conveni amb el grup de recerca de la UdG Arquitectura i Territori i amb la col·laboració dels instituts d’Amer i Anglès, Adrinoc va elaborar un estudi sobre els mercats del Ter-Brugent, entre els anys 2017 i 2018.

“Pèrdua i tancament”

Una de les conclusions de l’estudi mostra la realitat: “La pèrdua continuada de població, l’obertura de grans superfícies comercials, els canvis socials, i en concret el rol de la dona dins del mercat laboral, contribueixen a una pèrdua constant de parades als mercats i al tancament de comerços locals.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

economia

La marca gironina de mobles Kave Home obre un nou centre logístic a Tordera

sils

L’atur baixa un 1,7% a les comarques gironines i el maig es tanca amb 30.022 desocupats

girona

L’atur registrat cau al maig un 3,4% i queda en 336.103 persones

barcelona

El clúster català de la carn coordina un projecte amb escorxadors per reutilitzar les aigües residuals

OLOT

El BCE avança que apujarà els tipus 0,25 punts aquest mes

BARCELONA

Sindicats d’aerolínies i de maquinistes denuncien els serveis mínims “abusius”

barcelona

Foment calcula un dèficit d’inversió en infraestructures a Catalunya de 40.000 milions d’euros des del 2009

barcelona
ESTATS UNITS

La cambra baixa dels EUA dona suport a l’acord per elevar el sostre de deute

BARCELONA

L’atur a l’eurozona registra un nou mínim històric a l’abril

barcelona