Economia

Un impuls europeu al turisme de la Cerdanya

La comarca treballa en set projectes per potenciar el sector, valorats en 1,6 milions d’euros, una part dels quals provenen de fons Feder de la UE

A la Cerdanya ja han posat fil a l’agulla a les obres dels projectes de promoció turística agrupats amb el nom de Posicionament turístic de la Cerdanya. El patrimoni i la cultura com a eixos vertebradors. En total, estan valorats en 1,6 milions d’euros, la meitat dels quals es financen amb fons Feder de la UE i de la Generalitat, mentre que l’altra meitat va a càrrec de les administracions locals. De la tramitació se’n cuida el Consell Comarcal.

El primer projecte en què s’ha començat a treballar és l’adequació de l’auditori-sala d’actes que se situarà als porxos de cal Fanxico, al municipi de Bolvir. La intervenció forma part de la rehabilitació integral d’aquesta casa, on hi ha la seu de l’Ajuntament.

Un altre projecte que està avançat és el titulat Foment cultural a Fontanals de Cerdanya, que consisteix en la senyalització de rutes del patrimoni natural i cultural del municipi, així com actuacions concretes a les esglésies de Santa Eulàlia d’Estoll i Sant Martí d’Urtx. Precisament aquesta setmana s’ha fet a la seu de l’ens comarcal l’obertura de pliques per a aquestes obres, a la convocatòria de les quals s’han presentat dues empreses. El preu de sortida és de 80.000 euros.

El programa es completa amb la construcció del centre d’interpretació de les restes arqueològiques d’All (Isòvol); la museografia de la sala 6 del Museu Cerdà de Puigcerdà; la rehabilitació de cal Travesseres a Bellver de Cerdanya; el Centre Cultural de Ger i la dignificació de l’entorn de l’església parroquial, i la rehabilitació del Casino d’Alp.

LA DATA

2020
és l’any
de finalització dels projectes que es beneficien de la convocatòria Feder en què està inclosa la Cerdanya.

Creixement “intel·ligent”

La convocatòria Feder 2014-2020, a la qual es va acollir el Consell de Cerdanya per a aquest programa, té com a objectiu –explica la Generalitat– “la promoció d’un creixement intel·ligent, sostenible i integrador del territori”. En el cas de la Cerdanya, a la pràctica es concreta a fomentar el sector turístic a partir dels atractius dels elements culturals (bàsicament, arquitectònics) i paisatgístics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Es preveu que el 36 per cent de la producció catalana de poma es culli a Girona

GIRONA

La Cambra de Comerç de Barcelona avisa que el turisme “no pot tenir un creixement infinit”

Barcelona

L’empresa de reciclatge ACIN compra l’antiga tèxtil Nylstar per 8 milions

blanes
economia

Naturgy consolida resultats rècord amb uns beneficis de 1.043 milions d’euros el primer semestre

barcelona
economia

El Sabadell dispara el benefici un 40,3% fins assolir un rècord de 791 milions de beneficis

barcelona
economia

Els contractistes d’obres lamenten que la construcció continuï perdent pes a l’economia catalana

barcelona
HABITATGE

Més de mil euros de lloguer per un pis a dotze pobles del Maresme

Mataró
ECONOMIA

Els esports nàutics atrauen més turisme estranger a Barcelona

Barcelona

ITC guanya potència amb l’entrada en el grup Verder

Santa Perpetua de Mogoda