La Borsa
Més valors
Economia

El cotxe “verd” no té prou atractiu

Només un de cada 10 europeus pagaria més per un cotxe ecològic

Un estudi de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) revela que només un de cada deu europeus pagaria més per comprar un cotxe ecològic. En l’adquisició del cotxe, segons es desprèn de l’estudi, pesen més el preu, la seguretat i el consum de combustible que el seu impacte mediambiental. A més, hom apunta que sense avantatges fiscals i econòmics és difícil promoure la compra d’automòbils poc contaminants.

Aquesta recerca sobre l’impacte de les etiquetes ecològiques europees (EU Ecolabel) a l’hora de comprar un cotxe s’ha realitzat sobre una mostra de 6.400 persones de 8 països, entre els quals hi ha Espanya, Alemanya i Països Baixos. L’estudi revela que malgrat l’alt nivell de consciència dels europeus envers l’impacte sanitari i mediambiental dels cotxes (54%), el factor principal que tenen en compte a l’hora de comprar-ne un és el preu (50%), seguit de la seguretat viària (48%) i el consum de combustible (46%). Només un de cada deu (11%) pagaria més per un cotxe més ecològic. La recerca, publicada a la revista The International Journal of Life Cycle Assessment, mostra l’existència d’una bretxa entre les actituds dels europeus envers el medi ambient i el comportament que tenen a l’hora de comprar un cotxe. “Com altres vegades, als consumidors ens preocupa més el preu, la seguretat i el rendiment del vehicle que no pas l’impacte mediambiental que pugui tenir”, explica el cofundador d’Open Evidence i professor dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC, Francisco Lupiáñez. “La causa d’això, entre altres factors, és que una part dels consumidors associen la compra de vehicles menys contaminants o de menys consum amb preus més alts i amb un rendiment més baix. I no sempre és així”, afegeix Lupiáñez. El treball científic ha detectat que en una gran part de la població hi ha una confusió entre els conceptes de contaminació i de consum de combustible. Gairebé la meitat dels enquestats (47%) pensa que els vehicles que produeixen menys contaminació consumeixen menys combustible.

Exempció fiscal.

Davant la possibilitat de tenir incentius per a comprar un cotxe amb menys impacte mediambiental ecològic, els consumidors prefereixen els avantatges financers (exempcions fiscals o subsidis) que no pas els avantatges no financers (accés a les zones de baixes emissions, evitar restriccions de circulació o gaudir de tarifes barates en els pàrquings). En cas que hi hagués una prohibició de la circulació de cotxes d’altes emissions durant els dies de contaminació elevada, les persones que farien servir el transport públic o la bicicleta o que anirien a peu per a moure’s serien més (23%) que les que es plantejarien comprar un cotxe de baixes emissions (18%). De la mateixa manera, si els cotxes de baixes emissions obtinguessin “llocs d’aparcament substancialment més barats al centre de la ciutat”, més persones preferirien viatjar amb transport públic (18%) que comprar un ecocotxe (14%).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Gremi d’Hotels de Barcelona i Renfe llancen ofertes combinades per contrarestar la suspensió del MWC

barcelona

GSMA reitera que anul·lar el Mobile World Congress és “dolorós” però que és la decisió “correcta”

barcelona

Advancing, el “factoring” del lloguer

Barcelona
FRANCESC CABANA,
HISTORIADOR

“Tinc fet el llibre sobre Banca Catalana i Jordi Pujol”

barcelona

L’hora H de l’automoció

Barcelona

Les empreses aposten pel bus per atraure treballadors

barcelona

Acord per a un programa de mentoria social

girona
DAVID ORTEGA,
PROFESSOR D’EADA

“Vivim un canvi disruptiu”

barcelona

Confeccions Guanter, premi al millor aparador

girona