La Borsa
Més valors
Economia

El COVID-19 fa minvar el comerç electrònic de joieria, moda i turisme

Un estudi sobre 1.400 webs revela que el consumidor ha establert una clara jerarquia entre productes de primera necessitat i els vinculats a l’oci

La crisi generada pel coronavirus també ha fet recular el comerç electrònic, sobretot en àrees com joieria, moda i turisme.

Segons ha pogut mesurar la plataforma d’experiència digital Contentsquare, l’impacte del COVID-19 sobre el comerç electrònic, que ha mesurat des del 17 de febrer fins ara, és manifesta en la davallada de visites a webs que venen joieria, que estan suportant una caiguda del 25%; viatges, del 22%; articles de luxe, del 19%; moda, del 14% i articles esportius, del 13%.

Així mateix, les reserves per a esdeveniments i compra d’entrades per a teatres i espectacles ha experimentat una davallada del tràfic de fins a 13%.

A més a més de la caiguda del tràfic, moltes web han perdut vendes, amb una minva del 47% en les transaccions dels principals llocs turístics, i una davallada del 25% en les reserves d’esdeveniments.

Tanmateix, mentre que moltes indústries estan patint, altres sectors han experimentat un increment considerable, tant en tràfic com en vendes online.

Els pics més importants de tràfic s’han registrat en els sectors de mitjans de comunicació, amb un creixement del 46%; supermercats, 42%; salut i farmàcia, 25% i telecomunicacions, 23%. Mitjans i supermercats han experimentat una forta acceleració durant els darrers dies, a mesura que les mesures d’aïllament es tornaven més estrictes.

Segons Contensquare, que fa servir dades de més de 21.000 milions de pàgines vises a més de 1.400 webs, l’augment de les compres a supermercats i salut i farmàcia obeeixen corresponen a la piràmide de Maslow sobre jerarquia de necessitats humanes. Per satisfer les necessitats a la base de la piràmide, els consumidors online estan abastint-se d’aliments i productes de salut vitals. Per contra, les compres més autoindulgents, al cim de la piràmide, estan caient de forma significativa.

Tal com diu Aimée Stone Munsell, CMO de Contentsquare, “quan es gestiona una crisi de l’escala de del COVID-19, aquests coneixements del món real poden ser molt valuosos per a les marques, que així poden identificar les tendències de comportament de compra en temps real i permetre que els retailers responguin amb canvis d’estoc, navegació i promocions a la seva web per ajudar als seus clients a trobar els productes que necessiten de la manera més fluïda possible.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’Íbex-35 cau un 3% en la primera sessió del segon trimestre

barcelona

La crisi del coronavirus deixa a l’atur temporal més del 16% de la població ocupada a finals d’any

Barcelona

L’euríbor repunta al març, però es manté en negatiu

barcelona

Paquet de mesures de Caixa d’Enginyers per afrontar l’estat d’alarma

barcelona

Arrenca la campanya de la Renda

barcelona

Auxili a inquilins, treballadors de la llar i empleats temporals

madrid

Els autònoms troben curta la moratòria

Barcelona

Macron defensa ara la sobirania industrial

París
LLUÍS ROIG
INSTAL·LADOR ELÈCTRIC

“Som qui aguanta el cop”