Economia

Glovo ja aplica a Barcelona la rebaixa a la meitat de la tarifa base per comanda dels repartidors

L’‘start-up’ defensa que el canvi no afecta els ingressos dels repartidors i equilibra els pagaments entre trajectes de curta i llarga distància

Els sindicats critiquen la decisió i denuncien la “caiguda lliure” de les condicions dels missatgers

Glovo ja aplica la rebaixa a la meitat de la tarifa base que els seus repartidors cobren per comanda a Barcelona a partir d’aquest dilluns. L’empresa emergent d’enviament de comandes va començar a canviar l’estructura de pagaments fa mesos i ja ha implementat el nou sistema a 27 ciutats, com Madrid, Sevilla o Màlaga.

L’start-up oferia als missagers una remuneració base de 2,8 euros i de 0,30 per quilòmetre recorregut. Amb el nou sistema, el pagament base es redueix a 1,3 euros i la remuneració per quilòmetre passa a tenir dos valors: en els trajectes inferiors a 5 quilòmetres, l’empresa abonarà 0,32 euros per quilòmetre, mentre que en la resta abonarà 0,45 euros per quilòmetre. A banda, el nou sistema comptarà amb un “bonus afegit”. Per exemple, si plou, Glovo ofereix incrementar el pagament fins a 0,40 euros per comanda.

En un comunicat, l’start-up amb seu a Barcelona argumenta que la implementació dels canvis s’ha accelerat a causa de la crisi de la Covid-19, que ha provocat que s’allarguin les distàncies dels trajectes “a causa del tancament d’establiments”. La companyia destaca que l’estructura de pagaments s’ha implementat amb la col·laboració dels mateixos riders i que els seus ingressos estan “garantits”.

Fonts de l’empresa asseguren que la modificació “equilibrarà els pagaments entre trajectes de curta i llarga distància” i no repercutirà “mai” en pèrdues pels repartidors.

En canvi, la plataforma Riders X Derechos ha denunciat a les xarxes la decisió de la companyia i han assegurat que “no permetran que segueixin escopint-los a la cara”. El sindicat Free Riders ha lamentat que les condicions dels treballadors de l’start-up “continuen en caiguda lliure”.

Les organitzacions en defensa dels repartidors de Glovo fa temps que reclamen al govern espanyol que actuï i legisli la situació dels riders, que defineixen com a “falsos autònoms”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El BBVA guanya 2.200 milions d’euros el primer trimestre de 2024

barcelona

Els economistes insten a assolir grans consensos per reactivar el país

Barcelona

Falta talent i sobra paperassa

Barcelona

Un nou marc per a l’ocupació

Barcelona

CCOO convoca diverses jornades de vaga a Llansà

girona
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona

L'sportech vol superar marques

Barcelona
Xavier Garcia
director del Tech Tourism Cluster de Catalunya (TTC)

“L’impacte del turisme té resposta des de la tecnologia”

Barcelona
LA CRÒNICA

A l’Expocasió, no val a badar