Economia

El govern espanyol demana a Nissan un “últim esforç”

L’executiu de Pedro Sánchez avisa que un “desacord no seria bo per a les parts”

Indústria veu possible un pacte fins dimarts i afirma que el final de l’empresa “mereix un bon final” després de 40 anys

La Secretaria General de la Indústria i la Pime del govern espanyol ha demanat aquest dilluns un “últim esforç” a Nissan per desbloquejar les negociacions amb els treballadors, després que la direcció de l’empresa i els sindicats trenquessin les negociacions divendres a última hora de la nit coincidint amb el final del període de consultes.

Fonts de l’executiu han advertit que “el desacord no seria bo per a les parts, tampoc per a Nissan” i sostenen que “és possible” una entesa “d’aquí a dimarts.

La direcció va presentar una oferta final divendres a la nit i va donar fins dimarts als representants dels treballadors perquè donessin una resposta. Pel govern, els 40 anys d’història de la marca a l’Estat “mereixen un bon final”.

Aquest diumenge, responsable d’operacions industrials a Nissan Ibérica i encarregat del tancament de les plantes, Frank Torres, apuntava en una entrevista a TV3 que no descartava una mediació del govern entre empresa i treballadors si no hi ha acord demà. Torres es va mostrar disposat a cedir per arribar a un pacte -abans d’aplicar l’ERO- però també va insistir als sindicats a fer “concessions” i a “prendre decisions ara”. 24 hores abans, en una roda de premsa telemàtica, Torres avisava els treballadors que la de divendres a la nit era l’última oferta.

Mentrestant, dissabte la plantilla mantenia la intenció de portar l’empresa als jutjats i judicialitzar l’ERO després de celebrar una assemblea a Montcada.

Els sindicats van demanar als treballadors que segueixin “en peu de guerra” per demostrar a la multinacional que no cediran davant el que consideren que és una “imposició”.

Entre d’altres, la proposta preveu ajornar el tancament de les plantes de Zona Franca, Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca fins a finals del 2021, un augment de les indemnitzacions i que els menors de 50 anys que sortissin de l’empresa a partir de l’1 de gener del 2021 tinguessin prioritat per incorporar-se a l’empresa que ocupés el lloc de Nissan a Barcelona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Cinc cambres s’alien per un espai empresarial transfronterer més sostenible

GIRONA
QUERALBS

Les patronals del Ripollès reclamen un acord en la concessió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

La Generalitat denega l’ERTO de Freixenet

Barcelona
economia

El BBVA guanya 2.200 milions d’euros el primer trimestre de 2024

barcelona

Els economistes insten a assolir grans consensos per reactivar el país

Barcelona

Falta talent i sobra paperassa

Barcelona

Un nou marc per a l’ocupació

Barcelona

CCOO convoca diverses jornades de vaga a Llansà

girona
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona