Economia

HandMade

“Hem facturat tres vegades més venent espardenyes en línia”

Els fundadors de HandMade treballen de nit perquè tenen molts clients dels EUA

Des del mes de maig, Luis Moreno i Katherinne Valencia treballen de nit, de les nou del vespre a dos quarts de cinc de la matinada. Abans de la Covid-19, tenien sempre plena la botiga d’espardenyes i avarques artesanals del barri Gòtic de Barcelona HandMade, però de la nit al dia van haver de reinventar-se. I ho han aconseguit amb èxit: fan espardenyes en directe connectats amb clients de l’altra banda de l’Atlàntic i el dia 14 de febrer celebraran la sessió número 1.000. “La necessitat és la mare de la creativitat. Sabíem que havíem de vendre en línia, però que per destacar havíem d’oferir una cosa única i vam pensar a fer sessions per Instagram Live”, explica Moreno. L’expectativa era “zero”, però en dos mesos van passar de tenir 1.000 seguidors a tenir-ne 12.000. Quan Airbnb els va incloure en el seu catàleg d’experiències en línia, va començar el boom: el dia de la mare van treballar 18 hores seguides explicant a través de l’ordinador la història de les espardenyes i fabricant-les en directe.

Com explica Moreno, la majoria dels clients són nord-americans i es connecten en petits grups. “Fem una mica de xou i una introducció interactiva de la història de les espardenyes. Després, deixem escollir a cada client els detalls, com ara l’altura del tacó, el color de la tela i el tipus de costura, i fabriquem en directe una de les espardenyes.”

Els últims temps, HandMade també ha estat contractada per grans companyies com ara Facebook, Pinterest, Twitter i Pepsi per fer sessions per als seus empleats. “Com que no poden fer sopars d’empresa, regalen experiències”, explica el cofundador del grup. Aquest any, i amb la botiga física aturada, l’empresa ha facturat entre els mesos d’octubre i gener tres vegades més que l’any passat. “Tenim clar que, sense aquesta via, el nostre destí hauria estat com la majoria d’establiments del nostre entorn, que estan tancats”, explica Moreno, que reflexiona que “molta gent té por del món virtual” però ells demostren que “per molt tradicional que sigui, qualsevol negoci es pot reconvertir al format en línia”. De tota manera, admet, té moltes ganes de tornar a tenir la botiga plena.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]