La Borsa
Més valors
Economia

En expansió el comerç en línia a la demarcació

Empresaris i botiguers hi troben una via de futur per als seus negocis i hi aposten en grup o particularment

La plataforma de la Diputació ‘A casa en un clic’ agrupa 256 establiments gironins

Un 62,5% dels municipis tenen menys de 10.000 habitants

L’actual temps de pandèmia per la Covid-19, de restriccions i d’afectacions als calaixos dels negoci, ha generat emprenedoria i sinergies. En l’àmbit econòmic, el comerç en línia ha registrat un increment important arreu de les comarques gironines i moltes empreses i autònoms han accelerat la seva entrada en aquesta modalitat de negoci, fins ara quasi exclusivament en mans de grans multinacionals.

Algunes de les plataformes creades tenen el suport públic. A Girona, per exemple, l’Ajuntament té en actiu l’aplicació per a mòbil La Compra, que permet als usuaris fer comandes en línia en comerços de proximitat i establiments de restauració.

En un àmbit més general, la Diputació de Girona dona suport al comerç en línia a través de la plataforma A casa en un clic, que reuneix, després de vuit mesos de funcionament, un total de 256 establiments agrupats en 25 plataformes locals que apleguen comerços i petits productors. La tipologia d’establiments és molt variada. Hi predominen els de l’àmbit de l’alimentació, la restauració i les botigues de tèxtil i de calçat. S’hi poden adquirir, també, productes i serveis d’àmbits molt diversos com classes de ioga, sessions d’esports nàutics o electrodomèstics. D’aquestes plataformes locals, 24 són gestionades per ajuntaments de l’Alt Empordà (29,1%), el Baix Empordà (16,6%), la Selva (16,6%), el Gironès (12,5%) i de la resta del territori gironí (25,5%), excepte la Cerdanya. Aquesta comarca ha estat l’única que ha creat una plataforma unificada per a tots els municipis. Així mateix, també cal destacar que el 62,5 % dels municipis que s’han animat a formar part d’aquesta plataforma de comerç electrònic tenen menys de 10.000 habitants. Això no obstant, hi participen Banyoles, Figueres i Ripoll. Les tres plataformes amb més comerços són les dels ajuntaments de Banyoles, amb 60; Roses, amb 49, i la de la comarca de la Cerdanya, amb 30.

A casa en un clic és un servei gratuït per a tots els ajuntaments gironins que ha anat evolucionant i s’ha anat adaptant a les demandes de les entitats locals, amb l’objectiu d’aconseguir una eina intuïtiva, amb molta flexibilitat de continguts i d’una gestió senzilla. Això ha permès iniciatives com les de l’Ajuntament de Banyoles i l’Associació Banyoles Comerç i Turisme, que a través dels comerços presents en la plataforma han participat en el Fora-stock, l’alternativa al Firestoc, la fira de rebaixes.

Per compte propi

A part, arreu del territori gironí hi ha altres plataformes creades i promogudes directament pels productors, i també hi ha diversos exemples de casos particulars, que, a través de la venda en línia, poden controlar tot el cicle.

A Girona, l’Associació Gironina d’Empresàries té activa la plataforma de vendes en línia Gironazon, amb productes de diversos comerços. El comerç garrotxí, bàsicament centrat a Olot, ha apostat per promoure a les xarxes els conceptes de qualitat i proximitat.David Janer, el confundador de Volcànic Internet, que lidera la digitalització del sector, ha posat d’exemple d’aquesta aposta per valoritzar la proximitat Embotits Gori, de Sant Privat d’en Bas, que es promociona com a elaborador d’embotits al cor de la Garrotxa. Per posar un altre exemple d’un sector ben diferent, ha remarcat el cas d’Olot Colors, que aplega les franquícies de Levi’s, Benetton i Mango, i que ven amb el lema Compra a casa des de casa.

Al Ripollès, on hi ha molts productors de carn de boví, oví i equí i de derivats de la llet, s’han organitzat per vendre sota una marca comuna. A més, els parcs naturals del Montgrí, de l’Albera i dels Aiguamolls treballen per engegar el projecte Cistella de Proximitat, una plataforma de venda directa dels productors, i la Unió de Pagesos té la plataforma Pagesiaacasa.cat. Les iniciatives, doncs, són variades i cada vegada n’hi ha més.

Girona dona suport al comerç local

L’Ajuntament de Girona impulsarà noves accions per donar suport al comerç local i consolidarà la iniciativa Regala Girona donant-hi continuïtat durant tot l’any. La campanya s’engegarà amb una imatge genèrica, que s’anirà adaptant en funció de les accions que es vagin impulsant. La primera consistirà en un sorteig de vals descompte. L’Associació Girona Centre Eix Comercial en va donar el tret de sortida ahir oferint butlletes del sorteig a les persones que facin compres als establiments associats fins al 31 de març. Amb el lema El petit comerç et regala la teva compra. Vens?, l’organització es premiarà amb vals de descompte de fins a màxim de 500 euros.

D’altra banda, l’Ajuntament ha anunciat que incrementarà l’import dels ajuts previstos en la convocatòria de subvencions anuals destinades a les associacions de comerciants, que era d’uns 55.000 euros. El consistori farà una aportació extraordinària de 40.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La restauració, amb l’ai al cor

Barcelona
Els càmpings han invertit 21 milions d’euros

Els càmpings han invertit 21 milions d’euros

GIRONA

Toca mirar endavant!

Barcelona

L’Estat vota en contra de la retribució a CaixaBank

Barcelona
Economia

Els preus s’apugen un 2% anual a l’abril

El comerç celebra l’ampliació de l’aforament de les botigues, però demana ajudes i “accelerar” el retorn a la normalitat

barcelona

Teatres i cinemes reben amb entusiasme la notícia “esperada” de l’increment de l’aforament fins al 70%

barcelona

Goirigolzarri defensa l’ERO a CaixaBank: “Hem d’assegurar la sostenibilitat del projecte en el futur”

barcelona

PIMEC defensa fomentar l’autoconsum energètic per frenar l’impacte dels preus en l’economia

barcelona